سازمان توسعه تجارت: درهای تجارت ایران به روی همه کشورها باز است

سازمان توسعه تجارت: درهای تجارت ایران به روی همه کشورها باز است

تهران- ایرنا- معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برخی محدودیت ها که برای تجار ایرانی وضع می شود به دلیل احترام به قوانین کشورهای همسایه بوده و درهای تجارت ایران به روی همه کشورها باز است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمدرضا مودودی افزود: ایران برای هیچ کشوری محدودیتی در تجارت قائل نیست و اگر قوانین سخت گیرانه ای را در مورد برخی از کشورها وضع می کند فقط به دلیل احترام به قوانین داخلی کشورهای همسایه و عدم مداخله گری یا تشدید تنش ها در منطقه است.
چندی پیش با دستور صریح وزیر صنعت، معدن و تجارت و باهدف صیانت از حقوق تولیدکنندگان داخلی، سازمان توسعه تجارت اعلام کرد با بازرگانان متخلفی که کالاهای ترکیه را به روسیه صادر کنند برخوردهای جدی خواهد شد؛ از جمله برخورد با آنها ابطال کارت بازرگانی است.
این دستور درپی اقدام برخی از تجار ایرانی در واردات کالاهای ترکیه به کشورمان و صادرات مجدد آن به روسیه صادر شد زیرا براساس اعلام سازمان توسعه تجارت، این امر مغایر با سیاست های کلان توسعه صادرات کشور است.
مودودی امروز در این رابطه با تاکید بر اینکه درهای تجارت ایران به روی همه کشورها باز است، خاطرنشان کرد: ایران از توسعه روابط با کشورهای جهان بویژه همسایگان استقبال می کند و از همه کشورها می خواهیم ایران را شریک تجاری باثبات خود بدانند.
به گفته این مقام مسئول، ایران با هیچ کشوری محدودیت در صادرات و واردات و ترانزیت ندارد و ارتباط با همه کشورها را بر اساس روابط متقابل استوار کرده است.
معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برخی تنش ها بین کشورهای همسایه، تصریح کرد: محدودیت های ایجاد شده توسط ایران نیست، بلکه به منظور پرهیز از تشدید اختلاف ها و عدم مداخله گری در سیاست های مشترک همسایگان، ناگزیر باید قوانین محدودکننده ای وضع شود تا از هرگونه بحران آفرینی و یا تنش زایی حتی در حد ارتباط بازرگانان و تجار جلوگیری شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا