برندها و کنسرسیوم های صادراتی در بخش سنگ ایجاد شود

دستیابی به دو میلیارد دلار صادرات سنگ در افق 1399

دستیابی به دو میلیارد دلار صادرات سنگ در افق 1399

تهران- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر پایه مطالعات انجمن سنگ ایران، دستیابی به ارزش صادرات دو میلیارد دلار برای سنگ تزئینی و ساختمانی در افق 1399 طراحی شده است.

«جعفر سرقینی» چهارشنبه در همایش «چالش ها و فرصت های صنعت سنگ کشور» در شهرک شمس آباد (نزدیک حسن آباد قم) افزود: ایراد اصلی در این بخش فقدان بهره وری یا بهره وری پایین است.
وی افزود: اکنون واحدهای فعال سنگ کشور ظرفیت تولید 160 میلیون مترمربع در سال را دارند که در افق یاد شده دستیابی به 190 میلیون مترمربع پیش بینی شده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت لازمه حضور در بازارهای بین المللی را تشکیل کنسرسیوم های صادراتی و ایجاد برند دانست و گفت: اعضای این انجمن چنانچه چهار تا پنج برند را در مدت 10 سال تشکیل دهند، می توانند در عرصه صادرات گام های بلندی بردارند.
وی اضافه کرد: ایران نگرش ویژه ای به ایتالیا به عنوان دروازه ورود به اروپا دارد و همکاری دو کشور در بخش سنگ می تواند عمیق تر شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از توسعه مناسبات با این کشور استقبال می کند.
سرقینی گفت: ستاد سنگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بهره گیری از فعالان بخش خصوصی شکل گرفته و تدوین و طراحی راهبرد آینده این صنعت به ستاد سپرده شده است.
به گفته وی، آنچه اکنون به عنوان راهبرد صنعت سنگ مدون شده است، به بررسی بیشتر نیاز دارد و انتظار می رود با مشاوره لازم هدف های واقعی تری تعریف و پیاده شود.
سرقینی اضافه کرد: پیش بینی می شود با توجه به مذاکره وزیر صنعت، معدن و تجارت و شهردار تهران بتوان از سنگ برای مبلمان شهری و سنگفرش بوستان ها بهره گرفت.
وی گفت: مسئولان بخش معادن کشور تلاش می کنند در برنامه ریزی و اجرای برنامه ها به گونه ای عمل شود که معدن ها به معیارهای محیط زیست نزدیک شوند و به نیاز شهر و شهروندان پاسخ لازم داده شود.
آمارهای منتشر شده نشان می دهد 5400 معدن در سطح کشور فعالیت می کند که پارسال بالغ بر 400 میلیون تن از آنها مواد معدنی استخراج شد.
شمار معدن های سنگ دارای پروانه نیز 1800 واحد است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا