تا سقف 3 میلیون تن؛

قرارداد توسعه فولاد هرمزگان امضاء شد

قرارداد توسعه فولاد هرمزگان امضاء شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - قرارداد توسعه فولاد هرمزگان تا سقف 3 ميليون تن به امضاء رسيد.

به گزارش ماین نیوز، اميرمسعود هراتيان مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان در حاشيه مراسم انعقاد اين قرارداد با گروه SMS تصريح کرد: با اجرايي شدن اين قرارداد که در قالب فاينانس است، ظرفيت کنوني فولاد هرمزگان از 1.5 ميليون تن به 3 ميليون تن تختال در سال خواهد رسید.

هراتيان که با هيات همراه رئيس جمهوری در ايتاليا حضور دارد، به تشريح ظرفيت‌ها و طرح‌هاي توسعه‌اي فولاد هرمزگان برای سرمايه‌گذاران و تجار ايتاليايي پرداخت و بيان داشت: با توجه به شرايط مثبت و اميدبخشي که پس از توافق هسته‌اي بوجود آمده و همچنين توجه ويژه‌اي که دولت تدبير و اميد به توسعه سواحل خليج فارس و توسعه صنعت فولاد در استان هرمزگان دارد، به زودي شاهد آن خواهيم بود که اين استان به عنوان قطب اول فولاد کشور با ايجاد ظرفيت توليد 10 ميليون تن در سال معرفي شود.

وي با اشاره به اينکه سرمايه‌گذاران خارجي بخش معدن و صنايع معدني به خصوص فولاد توجه ويژه‌اي به اين منطقه دارند، افزود: شرکت فولاد هرمزگان با دارا بودن تکنولوژي جديد و همچنين قرارگرفتن در سواحل خليج فارس بهترين گزينه براي سرمايه‌گذاري است.

هراتيان گفت: با توجه به نياز بازار خارجي و داخلي به محصولات ويژه توليدي فولاد هرمزگان و توانايي اين شرکت در توليد محصولات ويژه علاقه‌مندي خاصي از طرف خريداران داخلي و خارجي براي تختال‌هاي فولاد هرمزگان وجود دارد.

مديرعامل فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجراي طرح توسعه، در زمان طراحي، ساخت و نصب تجهيزات و به خصوص در زمان بهره‌برداري علاوه بر افزايش ظرفيت توليد فولاد کشور و اشتغال پايدار مناسب، نقش اين شرکت در تحقق توليد 55 ميليون تن فولاد مهمتر مي‌شود.

هراتيان ضمن قدرداني از اهتمام رئيس جمهوری و هيات دولت براي سرعت بخشيدن به توسعه و پيشرفت کشور، از حمايت‌هاي مديرعامل و مديران شرکت فولاد مبارکه اصفهان براي توسعه فولاد هرمزگان قدرداني و تشکر کرد.

وي همچنين به نقش تلاش و کوشش کارکنان اين شرکت نيز اشاره کرد و پيشرفت و کسب جايگاه شايسته براي فولاد هرمزگان را مرهون همت بلند نيروي انساني اين کارخانه دانست.

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان پيشرفته‌ترين کارخانه فولادي کشور، با ظرفيت 1.5 ميليون تن تختال در سال، در فاصله 4 کيلومتري از سواحل خليج فارس و 13 کيلومتري غرب بندرعباس قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا