زاهدی خبر داد:

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال به پرداخت بدهی شرکت‌های زغال سنگ

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال به پرداخت بدهی شرکت‌های زغال سنگ

گروه معادن >زغال‌سنگ - رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به افزایش 15 درصدی قیمت خرید زغال سنگ گفت: هزار میلیارد ریال به پرداخت بدهی شرکت های زغال سنگ اختصاص یافت.

به گزارش ماین نیوز، محمدمهدی زاهدی با اشاره به پیگیری مشکلات معادن زغال سنگ استان کرمان در نشست با مسئولان ایمیدرو افزود: یکی از مشکلات صنعت زغال سنگ کشور، قیمت خرید پائین این محصول است.

وی ادامه داد: در نشست با مسئولان ایمیدرو مقرر شد، قیمت خرید زغال سنگ 15 درصد افزایش یابد.

وی اظهار کرد: نشست بررسی مشکلات بخش زغال سنگ کشور و استان کرمان با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 'ایمیدرو' برگزار شد.

وی افزود: همچنین در این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمان، سرپرست شرکت زغال سنگ کرمان، مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس، معاون ذوب آهن اصفهان و جمعی از معدن کاران استان کرمان و برخی از استان های دیگر همراه با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

زاهدی خاطرنشان کرد: معدن کاران در این نشست مشکلات متعدد خود را از جمله طلب از ذوب آهن، تبعیت نداشتن ذوب آهن برای خرید زغال سنگ براساس افزایش 15 درصدی که به تائیید دو وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده بود، افزایش دو برابری حق بیمه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، کمبود نقدینگی و مشکلات ایجاد شده توسط اداره کل مالیات استان ها را مطرح کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در تشریح دستاوردهای این نشست گفت: یکی از مشکلات صنعت زغال سنگ کشور، قیمت خرید پائین این محصول است و مقرر شد خرید زغال سنگ افزایش 15 درصدی داشته باشد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، بدهی شرکت ذوب آهن به شرکت های زغال سنگ را از دیگر مشکلات این شرکت عنوان کرد و گفت: در این نشست مقرر شد، تسهیلاتی معادل یک هزار میلیارد ریال در اختیار شرکت ذوب آهن قرار گیرد تا بدهی خود را به شرکت های زغال سنگ پرداخت کند.

زاهدی تخصیص یارانه به واحدهای تولیدی را از دیگر تصمیمات مهم این نشست عنوان کرد و افزود: به ازای هر تن کنستانتره که تحویل مصرف کننده می شود، 500 هزار ریال یارانه به واحدهای تولیدی تخصیص پیدا کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بخشش جرائم شرکت های زغال سنگ به تأمین اجتماعی و تقسیط اصل بدهی را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست عنوان کرد و ادامه داد: استفساریه ای توسط نمایندگان تدوین می شود تا سازمان تأمین اجتماعی برای شرکت های زغال سنگ کاهش چهار درصدی برای بازنشستگی با توجه به مشاغل سخت و زیان آور در نظر گیرد.

زاهدی حذف مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای تولیدی زغال سنگ را از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست عنوان و تاکید کرد: مقرر شد در این زمینه رایزنی هایی انجام و همچنین پیگیری هایی به منظور بخشش جرائم مالیاتی واحدهای تولیدی و تقسیط اصل بدهی انجام شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا