دلیل تاخیر در فعالیت خانه معدن خراسان رضوی چیست؟

دلیل تاخیر در فعالیت خانه معدن خراسان رضوی چیست؟

گروه معادن - مسئول نمایندگی خانه معدن ایران در خراسان رضوی گفت: این تشکل به دلیل وجود برخی قوانین زائد برای آغاز فعالیت رسمی هنوز موفق به برگزاری انتخابات هیات رئیسه خود نشده است.

به گزارش ماین نیوز، نویدرضا مظفر جلالی افزود: تشکلها نقش مهمی در توسعه اقتصادی و ایجاد ارتباط بیشتر دولت و بخش خصوصی ایفا می کنند و هر چه این ارتباط قوی تر باشد، دولت توجه بیشتری به رفع نیازهای تولید کنندگان و ایجاد ثروت برای کشور می کند.

وی بیان کرد: تشکلها می توانند مشکلات بخش تولید کشور را طرح و راهکارهای
پیشنهادی خود را به دولت ارائه دهند تا شرایط لازم برای چرخش حوزه اقتصاد بوجود آید.

وی گفت: تشکل ها قادر هستند در همه برنامه ریزی ها، سیاستگذاری ها و فعالیت های غیرحاکمیتی مربوط به حوزه اقتصاد مشارکت داشته و پذیرای برون سپاری برخی از مسئولیت های دولت در قبال فعالان اقتصادی باشند.

مسئول نمایندگی خانه معدن ایران در خراسان رضوی افزود: دولت یازدهم با انتخاب نهاوندیان، رئیس سابق اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهوری فصل نوینی را برای تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولت گشود.

جلالی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات بخش معدن این استان اظهار کرد: معادن زیرساخت توسعه صنعت و تولید است و خراسان رضوی از این ثروت خدادادی بهره فراوان برده اما به علت پاره ای مشکلات هنوز نتوانسته از این ثروت در زمینه رونق اقتصادی بهره گیرد.

این فعال اقتصادی گفت: با توجه به رکود بی سابقه اخیر در معادن خراسان رضوی، از سال گذشته مقدمات راه اندازی خانه معدن در این استان فراهم شد تا گام بلندی در جهت ایجاد تشکل جامع معدنی برای احقاق حقوق معدن کاران برداشته شود.

وی افزود: با توجه به رکود در اقتصاد، فعالان اقتصادی از تفکر تشکلی کمتر استقبال می کنند و سعی دارند همه توان خود را برای حفظ مجموعه اقتصادی خود حفظ کنند لذا با توجه به اهتمام دولت برای توسعه در شرایط فعلی باید با تسهیل قوانین فعالان این حوزه را به عضویت در تشکلها ترغیب کرد.

وی ادامه داد: خانه معدن به استناد بند پنج قانون تشکیل اتاق بازرگانی، صنایع و معاون کشاورزی ایران و ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تشکیل شد و خانه معدن استان خراسان رضوی زیرنظر آن به عنوان یک تشکل مستقل، همصدا و تخصصی شکل گرفت.

جلالی با بیان اینکه از سال گذشته 82 عضو حقیقی و حقوقی در خانه معدن خراسان رضوی مشغول فعالیت شدند افزود: انتخابات هیات رئیسه این خانه به دلیل مشکلات موجود در قوانین هنوز برگزار نشده است.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات هیات رئیسه خانه معدن در گرو عضویت اعضا در اتاق بازرگانی و دریافت کارت مربوطه است در حالی که گرفتن کارت از اتاق مزبور فرآیندی طولانی و هزینه بر است لذا اعضا در شرایط رکود اقتصادی و داشتن مشکلات مالی راغب به گذراندن این فرآیند برای شرکت در انتخابات هیات رئیسه نیستند.

وی گفت: اگر اعضای این خانه به عضویت اتاق بازرگانی درنیایند حق رای ندارند و این خانه بدون داشتن هیات رئیسه و صدور مجوز فعالیت به عنوان یک تشکل اقتصادی خصوصی قادر به فعالیت نیست.

جلالی افزود: ضرورت توسعه اقتصادی کشور، قوی شدن تشکل هاست و لازمه رفع مشکلات تشکلها از بین بردن قوانین مخل توسعه است لذا اگر هزینه های جانبی و قوانین زائد رفع شود تعامل بین تشکلها و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی بیشتر می گردد.

وی ادامه داد: خانه معدن ایران پیگیر رفع مشکلات موجود بر سر راه آغاز فعالیت رسمی خانه معدن در استان خراسان رضوی است اما تا زمانی که راهکاری برای این بخش اندیشیده نشود قادر به برگزاری انتخابات هیات رئیسه نخواهیم بود.

سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان صنعت معدن و تجارت، خانه معدن، خانه صنعت، معدن و تجارت در خراسان رضوی نهادها و تشکلهای دولتی و خصوصی در زمینه رسیدگی به امور معادن منطقه می باشند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا