نجات ۴ معدنچی از جهنم ۳۶ روزه در عمق ۲۰۰ متری!

نجات ۴ معدنچی از جهنم ۳۶ روزه در عمق ۲۰۰ متری!

گروه معادن - چهار معدنچی بعد از اسارت 36 روزه در یک معدن زیرزمینی در چین نجات یافتند.

به گزارش ماین نیوز، این معدن گچ در استان شاندونگ در شرق چین در روز کریسمس سال جاری فروریخت. در جریان این حادثه یک تن کشته و 17 تن دیگر مفقود شدند. در همان روزها تیم های نجات، حضور چهار معدنچی را در عمق 200 متری زیرزمین شناسایی کردند.

در همین حال امروز تلویزیون دولتی CCTV تصویر یک معدنچی را نشان داد که در بین خوشحالی و شادی مردم از عمق زمین به بیرون آورده شد. در ادامه سه معدنچی دیگر نیز صحیح و سالم از اعماق زمین به بیرون آورده شدند.

این معدن در 25 دسامبر سال 2015 فروریخت و این تعداد روز گیر افتادن معدنچیان در زیر زمین، این حادثه را به حادثه ای ترسناک تبدیل کرده است. 11 معدنچی دیگری که در زمان ریزش معدن مفقود شده بودند، در همان زمان ریزش سالم پیدا شدند و یا چند روز بعد از ریزش پیدا شدند. صاحب این معدن نیز بعد از وقوع حادثه دست به خودکشی زد و جان باخت.

به گزارش گاردین، رکورد طولانی ترین زمان اسارت معدنچیان در اعماق زمین مربوط به 33 معدنچی شیلیایی در سال 2010 می شود که به مدت 69 روز را در اعماق زمین بسر بردند و در نهایت همگی آنها نجات یافتند.

چین دارای بالاترین نرخ حوادث معدنی منجر به مرگ معدنچیان در جهان است و به ویژه معادن زغال سنگ این کشور از این حیث معروف هستند. اگرچه دولت چین ادعا کرده که نرخ مرگ و میر در معادن این کشور طی سالهای اخیر رو به نزول بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا