پس از اعلام قیمت های پایه در هفته گذشته؛

حجم معاملات پتروشیمی ها افزایش یافت

حجم معاملات پتروشیمی ها افزایش یافت

معاملات محصولات پتروشیمی در هفته گذشته و پس از اعلام قیمت های پایه با افزایش حجم روبه رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات پلیمری ها در هفته گذشته به ۴۲ هزارتن رسید که نسبت به هفته ماقبل افزایش را نشان می دهد.

به عقیده کارشناسان بازار پتروشیمی، افت قیمت های پایه یکی از مهمترین دلایلی بود که معامله گران بیشتری را به تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی کشاند و به این ترتیب احتیاط آنها برای ورود به معاملات را شکست.

در هفته ای که گذشت، آف گریدها همچنان در صدر محصولات قابل توجه بازار قرار داشتند، پلی اتیلن های سبک فیلم و پی وی سی ها نیز همچنان جذاب بودند. در کنار این محصولات پلی استایرن های پتروشیمی تبریز روندی نزولی را طی کرده و بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شد.

در همین حال سودکاستیک پتروشیمی اروند و بندرامام و جوش شیرین پتروشیمی شیراز در هفته گذشته در صدر محصولات شیمیایی مورد توجه خریداران قرار داشت. به طوری که عرضه یک هزارتنی سودکاستیک بندرامام ۲ هزار و ۸۱۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۴۲۴ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا ۴۴۴ تومان رقم خورد.

همچنین سودکاستیک پتروشیمی اروند نیز که به میزان ۵ هزارتن عرضه شده بود، ۸ هزارو ۷۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴۲۴ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا ۴۴۰ تومان رقم خورد؛ این کالا به صورت سلف عرضه شده بود.

در همین حال جوش شیرین پتروشیمی شیراز نیز در هفته گذشته به میزان ۵۰۰ تن عرضه و ۸۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا یک هزار و ۲۳۰  تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا یک هزارو ۳۹۳ تومان رقم خورد؛ این کالا هم به صورت سلف عرضه شده بود.

استایرن منومر پارس نیز در این روز به میزان ۳ هزارو ۹۸۴ تن عرضه و ۴ هزار و ۴۱۶ تن تقاضا داشت. با این حال این کالا با قیمت پایه ۲ هزار و ۹۲۷ تومان و با حجم ۳ هزار و ۹۸۴ تن توسط کارگزاران خریداری شد.

اورتوزایلین پتروشیمی برزویه نیز در این روز اندکی بیش از عرضه تقاضا داشت و به این ترتیب با رقابت محدود کارگزاران خریداری شد.

در همین حال کربنات های سدیم سبک و سنگین پتروشیمی شیراز، دی اتیل هگزانول و منومر وینیل استات پتروشیمی شازند، اسیداستیک فن آوران و اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان هفته آرامی را سپری کرده و بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا