روس ها چه چیزهایی می خواهند به ایران بفروشند؟

روس ها چه چیزهایی می خواهند به ایران بفروشند؟

شرکت های روسی با کمتر شدن تقاضای خرید داخلی محصولاتشان، چشم به بازار جدید ایران دوخته اند.

همزمان با لغو تحریم های ایران و برداشته شدن بسیاری از موانع تجارت آزاد با این کشور، شرکت های روسی چشم به بازار ایران دوخته اند.

 
به گزارش عصر ایران خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی تحت عنوان " چشم شرکت های روسی به بازار جدید ایران" نوشت: با کمتر شدن تقاضای داخلی برای خرید کالاهای شرکت های روسی ، بسیاری از این شرکت ها چشم به بازار تازه ایران دوخته اند. از فروش تراکتور و ماشین های راه آهن گرفته تا  هواپیما و نیروگاه های هسته ای.

 
بر اساس این گزارش در جریان سفر اخیر"دنیس مانتوروف" وزیر تجارت و صنعت روسیه برای شرکت در نمایشگاه تجارت و صنعت در تهران، این مقام روسی با میزبانان ایرانی درباره همکاری های متقابل دو کشور در بسیاری از حوزه های اقتصادی و صنعتی رایزنی کرده است.

 
یکی از نتایج اولیه این رایزنی ها، فروش 250 میلیون یورو خودروهای حمل و نقل ریلی روسیه به ایران است.

 
دو طرف همچنین درباره فروش 117 واگن مسافربری روسی برای پروژه مترو شهر قم رایزنی کردند. روسیه همچنین در حال رایزنی با ایران برای فروش 1.2 میلیارد یورو مورتوهای الکترونیکی روسی به پروژه خط آهن گرمسار – اینچه برون است.

 
دو طرف همچنین درباره فروش 100 فروند هواپیمای مسافربری سوخوی 100 روسی طی 5 سال آینده به ایران در حال مذاکره اند. همچنین شرکت هواپیمایی کیش ایر در حال مذاکره با طرف های روسی برای خرید 15 فروند هواپیمای مسافربری و باری (میان پرواز) TU-240SM است.

 
همچنین شرکت "روستسلماش" (rostselmash) روسیه در حال تامین مالی فروش 150 دستگاه کمباین های مدرن تولیدی این شرکت به ایران است.

 
با توجه به تحریم های سال های گذشته و سیاست برخی کشورها و شرکت های غربی برای عدم فروش برخی فناوری های مدرن به ایران، بسیاری از شرکت ها و کارخانه های ایرانی با مشکل فقدان دستگاه ها و برخی فناورهای مدرن مواجه اند و روسیه می تواند بخشی از این کمبودهای صنایع ایران را تامین کند.

 این مساله می تواند به مدرنیزه کردن برخی صنایع ایران و کسب فناوری های پیشرفته این کشور کمک کند.

 
ایران می تواند بخشی از قطعات هواپیماهای سوپرجت 100 (سوخو) روسی را در داخل این کشور تولید کند ، همان طور که قرار است بخشی از قطعات واگن های مترو روسی در داخل ایران تولید شود.

برچسب ها: شرکت های روسی ، ایران و روسیه ، لغو تحریم ها ، فروش هواپیمای سوخو به ایران
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا