یکی از سه زندانی فراری خود را تسلیم کرد

یکی از سه زندانی فراری خود را تسلیم کرد

یکی از سه زندانی فراری کالیفرنیا خودش را تسلیم کرد.

 

بک دونگ (راست) بعد از حدود یک هفته خودش را تسلیم پلیس کرد. جاناتان تیو و حسین نیری (چپ) هنوز متواری‌اند
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، بک دونگ، یکی از سه زندانی فراری در کالیفرنیا خودش را تسلیم کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، بک دونگ خودش را حوالی ظهر امروز (جمعه ۲۹ ژانویه - نهم بهمن) به پلیس شهر سنتا‌ آنا تسلیم کرده است؛ همان شهری که یک هفته پیش از زندان فوق امنیتی آن گریخته بود. دو زندانی دیگر همچنان متواری‌اند.

بک دانگ ۴۳ ساله، از ماه گذشته به اتهام تلاش برای قتل، حمله مسلحانه و تیراندازی در این زندان بود.

همزمان پلیس اورنج کانتی در جنوب کالیفرنیا اعلام کرد تحقیقاتش نشان می‌دهد حسین نیری، زندانی ایرانی‌تبار، احتمالا طراح اصلی این فرار بوده و از نوش‌آفرین رواقی، معلم زبان زندان، کمک گرفته است.

پلیس نوش‌آفرین رواقی، معلم زبان زندان را روز گذشته بازداشت کرد و گفت او در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرده که نقشه زندان را برای زندانیان فراری تهیه کرده اما هیچ ابزاری یا ادواتی در اختیار آنها قرار نداده است.

پلیس شهر سانتا آنا واقع در جنوب شرقی لس‌آنجلس چند روز پیش اعلام کرد بود در تعقیب سه زندانی است که روز (۲۲ ژانویه - دوم بهمن) از زندانی که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد، فرار کرده‌اند.

آن طور که پلیس گزارش کرده بک دونگ، جاناتان تیو و حسین نیری با بریدن نرده‌های فلزی زندان، خود را به تونلی رسانده‌اند و سپس با طناب از طبقه پنجم این زندان به پایین آمده‌اند.

اکنون پلیس می‌گوید تحقیقاتش نشان می‌دهد حسین نیری، که به زبان انگلیسی مهارت کامل داشته، احتمالا با اهداف دیگری برای شرکت در دوره آموزش زبان زندان ثبت نام کرده؛ کلاسی که رواقی از تابستان سال ۲۰۱۴ معلم آن بوده است.

حسین نیری هم از سپتامبر همان سال (۲۰۱۴) در زندان سانتا آنا محبوس شده بود.

اتهام حسین نیری این است که به همراه سه نفر دیگر مالک یکی از مراکز توزیع قانونی ماری‌جوآنا برای مصارف پزشکی را در سال ۲۰۱۲ ربوده‌اند، او را به محلی که تصور می‌شده پولی را مخفی کرده برده‌اند و در آن جا آلت تناسلی او را بریده‌اند.

نیری پس از این اقدام آمریکا را به قصد ایران ترک کرده و چندین ماه در آن جا مانده است.

او سپس در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در فرودگاه پراگ و در زمانی دستگیر و به آمریکا مسترد شد که قصد داشت به اسپانیا سفر کند.

زندانی فراری دیگر، جاناتان تیو، ۲۰ ساله، است که از اکتبر سال ۲۰۱۳ به اتهام قتل، تلاش برای قتل و تیراندازی در منطقه‌‎ای مسکونی زندانی شده بود. گفته شده که پرونده او در ارتباط با باندهای تبه‌کاری بوده است.

پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی، برای دستگیری هر یک از این سه زندانی ۲۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

مسئولان زندان سانتا‌ آنا اعلام کرده‌اند، هفده ساعت بعد از فرار این سه زندانی متوجه غیبت آنها شده‌اند؛ موضوعی که موجی از انتقادها را علیه این زندان فوق امنیتی به راه انداخته است. این نخستین فرار موفق از این زندان طی ۲۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا