در خانواده کوچکتر 3 سال بیشتر عمر کنید!

در خانواده کوچکتر 3 سال بیشتر عمر کنید!

طبق یک مطالعه جدید وجود فرزندان کمتر در خانوده شرایط مناسب تری برای رشد و توسعه فرزندان و به دنبال آن افزایش طول عمر آنها فراهم می کند.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از جی پلاس؛ براساس مطالعه جدید پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ، کودکانی که در خانواده های کوچک و در فقیرترین کشورها متولد شده اند، سه سال بیشتر از کودکانی که در خانواده های بزرگ تر به دنیا آمده اند عمر می کنند.

داده های جدید نشان می دهند، در خانواده هایی که کوچک شمرده می شوند (خانواده های دارای چهار فرزند و کمتر)، امید به زندگی فرزندان آنها حتی با در نظر گرفتن مرگ و میر کودکان، سه سال بیشتر از خانواده های بزرگ (صاحب پنج فرزند و یا بیشتر) است. بنابراین، متخصصان معتقدند متولد شدن در یک خانواده کوچک مزیت های خاص خود را برای انسان به همراه دارد که در سراسر زندگی انسان می تواند تأثیر خود را نشان دهد.

اندازه کوچک خانواده در درجه اول از طریق استفاده از روش های پیشگیری از بارداری حاصل می شود. در این خانواده ها رقابت بین خواهران و برادران از لحاظ جلب توجه و همچنین مصرف غذا کاهش داده و تاحدودی این تاثیر را می گذارد که خانواده های با منابع مالی محدود در شرایط راحتی زندگی کنند. هنگامی که تولد کودکان در فواصل زمانی طولانی تر انجام می شود، مادران می توانند توجه بیشتری به فرزند خود پیش از تولد فرزند بعدی داشته باشند.

به عقیده متخصصان، این کار به رشد شناختی و سلامت عمومی کودک کمک فراوانی می کند. این امکان وجود دارد که هر کودک با برادر یا خواهر بعد از خود بر سر غذا، خواسته های مختلف، تحصیل و در آینده موارد بزرگتری چون مسکن، به رقابت بپردازد. بنابراین، وجود فرزندان کمتر تضمین کننده ایجاد شرایط محیطی سالمی برای رشد کودک فراهم می آورد که به عقیده دانشمندان در کوتاه مدت و بلندمدت موجب کاهش مرگ و میر می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا