نرخ بهره آمریکا بدون تغییر ماند

نرخ بهره آمریکا بدون تغییر ماند

فدرال رزرو آمریکا در پایان نخستین نشست خود در سال 2016 میلادی در روز چهارشنبه بیانیه ای را منتشر کرد که بر اساس آن نرخ بهره این کشور بدون تغییر باقی مانده و نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا ابراز امیدواری کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکونیوز ، همان طور که انتظار می رفت فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست روز گذشته خود نرخ بهره را در سطح 0.25 تا 0.5 درصد بدون تغییر حفظ کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا ابراز امیدواری کرده است که اوضاع اقتصادی این کشور طی ماه های آینده بهبود نسبی داشته باشد.

در حالی که آمارهای کسب شده توسط کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نشان می دهد که وضعیت بازار کار و اشتغال در ماه دسامبر بهتر شده است ولی رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال گذشته با کاهش همراه شده است.

فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده است که شرایط اقتصادی را به دقت زیر نظر دارد و سیاست های پولی متعادلی را اتخاذ خواهد کرد. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات بازارهای مالی را دنبال می کند و در داخل آمریکا نیز به دقت نرخ تورم و شرایط بازار کار را زیر نظر دارد.

فدرال رزرو آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرده است که نرخ تورم این کشور در میان مدت به بیش از 2 درصد افزایش یابد. کاهش قیمت جهانی انرژی طی ماه های اخیر تاثیر زیادی بر افت فشارهای تورمی در آمریکا داشته است.

فدرال رزرو آمریکا تصریح کرده است که سیاست های پولی آینده تا حد زیادی به آمارهای اقتصادی بستگی خواهد داشت. علی رغم اشاره به کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال 2015 ، فدرال رزرو اعلام کرد: اقتصاد آمریکا طی ماه های آینده روند رشد و رونق نسبی و متعادل را ادامه خواهد داد.

گزارش هاحاکیست، بیانیه فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده همچنان وجود دارد. فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.

اندریو گرانتهام تحلیلگر ارشد موسسه سی آی بی سی تاکید کرد: احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس همچنان وجود دارد ولی نوسانات شدید بازارهای مالی جهان این احتمال را کاهش داده است.

وی افزود: به نظر من فدرال رزرو امسال در بهترین حالت 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا