اعتصاب کارگران کنتورسازی قزوین +عکس

اعتصاب کارگران کنتورسازی قزوین +عکس

جمعی از کارگران شرکت کنتور‌سازی استان قزوین در مقابل استانداری قزوین تجمع کرده و به رسمی اعتصاب خود را اعلام کردند.

جمعی از کارگران شرکت کنتور‌سازی استان قزوین در مقابل استانداری قزوین تجمع کرده و به طور رسمی اعتصاب خود را اعلام کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس و اعضای شورای کارگری شرکت کنتورسازی قزوین و معاون اداری این شرکت نیز در این اعتصاب در کنار سایر کارگران حضور داشتند.

بیش از 150 کارگر شرکت کنتورسازی استان قزوین به نمایندگی از تمام کارکنان و کارگران این شرکت در حالی در مقابل استانداری قزوین اعتصاب کردند که حدود پنج ماه است حقوق و مزایای آن‌ها به تعویق افتاده و مزایای بیمه آن‌ها نیز در سال 94 تنها سه ماه پرداخت شده است.

یکی از کارگران شرکت کنتورسازی قزوین اظهار داشت: کارگران شرکت کنتورسازی استان قزوین حدود 4 سالی است که با مشکلاتی هم‌چون عدم پرداخت حقوق و مزایا به صورت مرتب روبه‌رو هستند ولی در سال 94 تنها سه ماه نخست سال بیمه کارگران پرداخت شده است.

وی افزود: بسیاری از کارگران با مشکلات درمانی مواجه شده‌اند چرا که دفترچه‌های بیمه کارگران این شرکت به دلیل عدم پرداخت بیمه باطل شده است، در حال حاضر فرزند من در بیمارستان بستری است ولی به دلیل مشکلات بیمه نمی‌توانیم از خدمات بیمه‌ استفاده کنیم و مشکلات بسیاری برای ما به وجود آمده است، هیچ‌کس نیست تا پاسخگوی کارگران این مجموعه باشد بنابراین تصمیم به اعتصاب در مقابل استانداری قزوین گرفته شد.

اعتصاب کارگران شرکت کنتورسازی قزوین در حالی رخ داده که استان قزوین به عنوان استان صنعتی در کشور مطرح است که تعداد بالای شهرک‌های صنعتی در استان قزوین گویای این مطلب است در حالی که بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان قزوین در چند سال اخیر با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده تا جایی که در چند سال اخیر بسیاری از کارگران استان قزوین خانه‌نشین شده‌اند.

یکی از کارگران شرکت کنتورسازی قزوین درباره علت اعتصاب کارگران این شرکت گفت: کارگران شرکت کنتورسازی حدود پنج ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و در مقابل تنها با وعده‌های مدیران این مجموع مواجه شده‌ایم این در حالی است که در آخرین مصوبه که به تایید دادستان، مدیرعامل و اعضای شورای نیز رسیده است قرار بود تا مطالبات معوقه کارگران این شرکت در سه قسط تا بهمن ماه پرداخت شود که این مهم محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علت اصلی پرداخت نشدن معوقات کارگران کنتورسازی قزوین از سوی مدیران این شرکت عدم پرداخت مطالبات کنتورسازی از سوی وزارت نیرو عنوان می‌شود.

وی گفت: از دیگر عوامل اعتصاب کارگران شرکت کنتورسازی قزوین می‌توان به عدم پرداخت معوقات بازنشستگان این مجموعه اشاره کرد، به گفته کارگران شرکت کنتورسازی بسیاری از بازنشستگان این مجموعه حدود یک سال است که حق سنوات خود را دریافت نکرده‌اند.

یکی از اعضای شورای کارگری شرکت کنتورسازی بیان کرد: در نتیجه اعتصاب کارگران شرکت کنتورسازی در مقابل استانداری قزوین نشستی میان استاندار قزوین و رئیس شورای کارگری و معاون اداری این شرکت صورت گرفت که فریدون همتی استاندار قزوین وعده پرداخت مطالبات تا روز شنبه را به کارگران این مجموعه داد.

شرکت کنتورسازی قزوین در حالی مطالبات کارگران خود را پرداخت نمی‌کند که سهام شرکت کنتورسازی قزوین در چندماه گذشته از 800 تومان به 2 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

شرکت کنتورسازی قزوین در حال حاضر بیش از 400 کارگر دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا