بنزین درپتروشیمی‌ها باچه‌مجوزی تولیدمی‌شود؟

بنزین درپتروشیمی‌ها باچه‌مجوزی تولیدمی‌شود؟

بخشی از بنزین مورد نیاز کشور در مجتمع‌های پتروشیمی تولید و به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تحویل می‌شود ولی معلوم نیست مجوز آن از کجا صادر شده است؟

 براساس اسناد و اطلاعات موجود و منتشر شده، بخشی از بنزین کشور در مجتمع های پتروشیمی تولید و در نهایت در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی قرار می‌گیرد.

این اتفاق در حالی روی می دهد که در نامه ای که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به امضای 4 مسئول دولتی از جمله وزیر نفت به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته می‌شود، دلایل حذف کامل بنزین پتروشیمی را یادآور می شوند، همچنین در نامه ای دیگر به شورای عالی استاندارد وظیفه نظارت بر تولید و واردات بنزین به اداره استاندارد واگذار می شود.

تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی از طریق ریفورمیتی که در دولت یازدهم بر روی آلاینده بودن و حتی سرطان زا بودنش بسیار سرو صدا شد، مشخص نیست، با چه مجوزی صورت می‌گیرد و این سوال مطرح می شود که آیا مسئولان صنعت نفت اصول خود ساخته شان را زیر پا گذاشته اند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این گزارش حاکی است، یکی دیگر از روشهای تامین بنزین در دولت یازدهم واردات بنزین از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که به اسم بنزین با استاندارد یورو4 این کار صورت می‌گیرد، اما به گفته برخی از مسئولان و حتی کسانی که نقشی در واردات بنزین به کشور دارند، در منطقه خاورمیانه بنزینی با استاندارد یورو 4 وجود ندارد و بخشی از بنزین وارداتی در واقع مواد اولیه اش از صادرات ریفورمیتی است که در مجتمع های پتروشیمی تولید و به کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می شود.

با این شرایط سازمان استاندارد نیز باید به وظیفه خود عمل کرده و بر بنزین وارداتی و تولیدی نظارت کند و حتی نتیجه این نظارت ها را به اطلاع عموم مردم برساند، ولی تا کنون حتی یک برگ از گزارش سازمان استاندارد مبنی بر کیفیت بنزین تولیدی و وارداتی منتشر نشده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا