تحلیل تکنیکال شرکت‌های برتر بورس +نمودار

تحلیل تکنیکال شرکت‌های برتر بورس +نمودار

بورس تهران در هفته‌ گذشته رکوردهای جدیدی را در مدار مثبت به ثبت رساند. روند بورس تهران در حال حاضر به آذر ماه سال 92 شباهت دارد و هیجانی است. در این راستا از نگاه تکنیکالی شاخص 30 شرکت بزرگ سرمایه روند این شاخص کل بورس را مشخص می‌‌کنند بررسی شده‌اند.

بورس تهران در هفته‌ گذشته رکوردهای جدیدی را در مدار مثبت به ثبت رساند. روند بورس تهران در حال حاضر به آذر ماه سال 92 شباهت دارد و هیجانی است. در این راستا،  از نگاه تکنیکالی شاخص 30 شرکت بزرگ سرمایه روند این شاخص کل بورس را مشخص می‌‌کنند بررسی شده‌اند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، البته درقسمت اول این تحلیل به بررسی 10 شرکت  از آنها پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

اخابر

مخابرات ایران از آن دسته سهم‌هایی است که در شرایط تحریمی و چه در شرایط غیر تحریمی سودآوری مناسبی دارد. این شرکت در حال حاضر نیز وضعیت خوبی دارد و به اجرای برجام نیز واکنش مثبت داشته است. این سهم پس از اجرای برجام، روند صعودی قدرتمندی به خود گرفته است.

با این‌حال این افزایش بر اساس هیجان بازار است. این سهم تا آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نتوانست سقف 290 را رد کند. باید دید که در این کانال باقی خواهند ماند یا خیر که بازگشت آن محتمل‌تر است. در این صورت هدف بعدی سهم 270 تومان است.

جم

پتروشیمی جم نیز از دو دلیل افزایشی در ماه اخیر بهره برده است. در مرحله اول از شرایط پس از رفع تحریم‌ها و در مرحله بعدی از کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، سود برده‌اند.

در حال حاضر نیز این پتروشیمی پس از یک دوره افزایش قیمت ناشی از کاهش قیمت خوراک پتروشیمی، در روند نزولی قرار دارند.

در چند روز اخیر بار دیگر روند صعود در این سهم شکل گرفته و بعید به نظر می رسد، به کانال پایینی سقوط کند. هدف بعدی این سهم در چند روز آینده رسیدن به سقف هزار تومانی است. در صورت عبور از این سقف، ادامه قیمت تا 1100 تومان دور از انتظار نخواهد بود.

حکشتی


گروه حمل و نقل را در کنار گروه بانکی و خودرویی می توان منتفع ترین گروه‌ها از وضعیت پسابرجامی نامید. این شرکت نیز پی از برجام با یک جهش قیمت همراه بوده است.

در حال حاضر نیز در میانه کانال رگرسیونی قرار دارد. این سهم هدف 600 تومانی را به راحت در دسترس داشته و به آن رسیده است. در صورتی که پیش بینی سال بعد مساعد باشد و این هدف را با قدرت پشت سر بگذارد، سهم تا ناحیه 750 تومان رشد خواهد داشت. سهم در حال حاضر در یک کانال به نسبت کم ریسک در حال نوسان است. 

در طرف دیگر اندیکاتور قدرت خرید نیز که با رنگ آبی وجود دارد کف از کف 70 پایین تر نیامده و می تواند دلیلی برای تثبیت این روند باشد.

 خودرو

گروه خودرویی که در این روز ها بدون رقیب در حال افزایش است از نظر روند نیز وضعیت مناسبی دارد.

شرکت ایران خودرو مهم ترین شرکت این سهم در حال حاضر در کانال فیبوناچی وضعیت مساعدی دارد. این شرکت 161.8 که کانال بسیار مهمی است را رد کرده و هدف بعدی آن در چند روز آتی در حدود 270 تومان است. از نظر تایم نیز این شرکت روند صعودی خود را برای یک هفته ادامه خواهد داد که با خط های عمودی آبی رنگ مشخص است.

اندیکاتور جهت بررسی قدرت خرید که در پایین با رنگ آبی آمده است، نیز این نکته را تایید می کنه که قدرت خریداران در حال افزایش است و سهم روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

رانفور

این سهم که در گروه رایانه قرار دارد فارغ از وضعیت پسابرجامی و گشایش سیاسی کشور، در روند صعودی بسیار قدرتمندی قرار دارد که در کانال رگرسیونی سبز رنگ مشخص است. این شرکت از شرایط پسابرچامی بسیار منتفع خواهد شد. این شرکت در حال حاضر از تمامی قدرت خرید سهم بهره نبرده است همانگونه که در اندیکاتو آبی رنگ زیر نمودار مشخص است، قدرت خریداران هنوز به مرز 70 درصد نرسیده است.

این سهم هدف 1800 تومانی را به راحتی در دسترس دارد. در صورتی که صف خرید این سهم افزایش یابد و اندیکاتور آبی رنگ مرز 70 را رد کند، قیمت 2000 تومانس سهم تا پایان ماه جاری در دسترس است.

مپنا

گروه مپنا نیز از شرایط رفع تحریم از دو جنبه سود خواهد برد، واردات بسیار راحت تر و همچنین انتقال تکنولوژی‌های جدید. این شرکت نیز در کانال صعودی نه چندان قوی قرار دارد. این شرکت هدف 870 تومانی را به سهولت در دسترس داشت و در روز معاملاتی گذشته به آن رسید.

در صورت عبور از این روند قیمت سهم تا مرز 1000 تومان پیش خواهد رفت. با این‌حال چرخه زمانی سهم در وضعیت مناسبی قرار ندارد و احتمال سقوط تا مرز 700 تومان وجود دارد که قدری دور از انتظار است. از نظر اندیکاتور استوکاستیک نیز، سهم روند خود را حفظ کرده است، ولی احتمال ریزش وجود دارد.

در نمودار نیز دامنه بالایی فیوبانچی بازگشت داشته است و احتمال ریزش سهم تا دامنه 830 وجود دارد.

شاراک

پتروشیمی شازند را یکی از شرکت‌های پیشرو گروه پتروشیمی با ارزش بازار بالا است. این سهم نیز همانگونه که در بالا نیز توضیح داده شد، از دو موضوع در ماه اخیر سود برده است. این شرکت در حال حاضر در روند نزولی قرار دارد که دلیل آن موضوع خوراک پتروشیمی و حواشی آن از سال گذشته است. با این‌حال این شرکت توانایی تغییر روند به صعودی را دارد.

هدف 550 تومانی به سهولت در دسترس این شرکت است، در صورتی که روند تغییر کند، سقف مقاوتی بعدی در حدود 700 تومان خواهد بود. اندیکاتور آبی رنگ نیز این موضوع را نشان می‌دهد که هنوز شاهد خریدارانی زیادی در سهم نیستیم که نشان از وضعیت مناسب سهم برای خرید است و روند صعودی سهم بسیار قدرتمند است.

اگرچه این سهم در روز معاملاتی پایان هفته گذشته منفی شد  و احتمال ریزش تا 519 تومان وجود دارد. در صورت رسیدن با این کف حمایتی، سهم بار دیگر روند خود را تا قیمت  تومان570 ادامه خواهد داد.


 وغدیر

سرمایه‌گذاری غدیر از بزرگترین هلدینگ‌های کشور که در زمینه ساختمانی فعالیت، این هلدینگ از سال 92 و با رکود بخش مسکن وارد کانال نزولی قدرتمندی شده است که در سال 93 نیز تشدید شده است. با این‌حال در صورتی‌که که سهم با قدرت خط آبی رنگ و قیمت 250 تومان را رد کند، سهم وارد کانال صعودی خواهد شد که ادامه‌دار نیز خواهد بود. که در روز معملاتی فعلی این اتفاق نیافتاده است و سهم بازگشت داشته است.

با این‌حال کمی بعید به نظر می رسد که سهم این سقف را رد کند، تا اینکه منتظر اخبار و تغییر خاصی در بازار مسکن و پیش‌بینی سود‌آوری شرکت برای سال آینده باشیم. در مورد اندیکاتور نیز، سهم الان وضعیت پر قدرتی از نظر خریداران قرار دارد.

فولاد

فولاد مبارکه نیز از مهم‌ترین شرکت‌های گروه فلزی است، این شرکت در حالی روند صعودی را آغاز کرده است که تغییر خاصی در بازار فلزات اساسی ایجاد نشده است و این سهم نیز از شرایط روانی ناشی از رفع تحریم‌ها و برجام استفاده می‌کند. این سهم در صورتی که سقف 123 تومان را رد می‌کرد، وارد روند جدید می‌شد که این موضوع فعلا امکان پذیر نشده است.

این سهم در حال حاضر در کانال بین 100 و 120 تومان در نوسان خواهد بود مگر در صورتی‌که سقف ذکر شده را رد کند. در بازه اندیکاتو‌رها نیز، این شرکت از نظر قدرت خریداران در ناحیه 70 قرار دارد که منطقه قوی برای حمایت سهم جهت ادامه روند است.

وپاسار

بانک پاسارگاد از بانک های مهم کشور و دارای بیشترین حجم سرمایه است. این بانک در حال حاضر در بازارسرمایه در روند نزولی قرار دارد. در صورتی‌که سهم قیمت 131 تومان را با قدرت پشت سر بگذارد که این اتفاق در روز چهارشنبه به وقوع پیوست ولی نه چندان قدرتمند، این سهم قیمت  تا 140 تومان را به سهولت در دسترس دارد.
 روند این سهم نزولی است و برای عبور از این روند نیازمند عبور قدرتمند از قیمت 150 تومان است. با این‌حال به نظر می رسد این سهم به حدود قیمت 140 تومان خواهد رسید و در کانال بین 130 و 140 برای مدتی نوسان خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا