دهه شکست شراکت تجاری ایران و فرانسه

دهه شکست شراکت تجاری ایران و فرانسه

از سال 85 تا سال 93 میزان واردات ایران از فرانسه معادل یک میلیارد و 620 میلیون دلار کاهش داشته است.

 مبادلات تجاری ایران و فرانسه در یک دهه اخیر با افت شدیدی مواجه بوده است. در حالی که در سال 85 میزان صادرات غیرنفتی ایران به فرانسه معادل 63.1 میلیون و واردات ایران از این کشور معادل 2.1 میلیارد دلار بوده است، در سال 93 صادرات ایران به فرانسه به میزانی معادل 31.8 میلیون دلار و واردات ایران از این کشور نیز معادل یک میلیارد و 620 میلیون دلار کاهش یافته و به 570.8 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، در 9 ماهه سال 94 نیز میزان صادرات ایران به فرانسه معادل 12.8 میلیون دلار و میزان واردات ایران از این کشور معادل 543 میلیون دلار ثبت شده است.

با وجود افت چشمگیر تجارت ایران و فرانسه در یک دهه اخیر، با توجه به اینکه در حال حاضر رئیس جمهور ایران به همراه هیأتی از بخش خصوصی ایران به فرانسه سفر کرده است و خصوصا با توجه به لغو تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال می‌شد، این احتمال وجود دارد که میزان مبادلات تجاری دو کشور در آینده افزایش یابد.

ایران و فرانسه چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟
 اقلام عمده صادراتی ایران به فرانسه در 9 ماهه سال 94 عبارتند از: «اجزا و قطعات کلاچ»، «مغز پسته و خلال پسته»، «مصنوعات ریخته‌گری»، «تیزابی بی‌دانه» (انگور خشک‌کرده) و «زعفران». در همین بازه زمانی، «قطعات تولید اتومبیل»، «مکمل‌های دارویی»، «امینو الکل، امینو اسید و سایر ترکیبات امینه با عامل اکسیژنه»، «داروهای هورومونی» و «داروهای فاقد هورومون» اقلام عمده وارداتی ایران از فرانسه هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا