فراخوان 400 هزار فورد برای تعویض ایربگ

فراخوان 400 هزار فورد برای تعویض ایربگ

فورد برای حدود 391 هزار پیکاپ رنجر به منظور تعویض ایربگ سمت راننده که در خطر ترکیدن و وارد کردن صدمه به سرنشینان خودرو قرار دارد، فراخوان می‌دهد.

این فراخوان شامل مدلهای سال 2004 تا 2006 در آمریکا و کانادا بوده و در پی اعلام کشته شدن یک راننده اهل کارولینای جنوبی در حادثه ترکیدن ایربگ در دسامبر انجام می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جوئل نایت، راننده 52 ساله یک رنجر مدل 2006 که با یک گاو در جاده تصادف و به یک حصار برخورد کرده بود، بر اثر اصابت تکه‌های فلز به گردنش جان خود را از دست داد.

مقامات ایمنی در آمریکا اعلام کرده اند خودروسازان برای پنج میلیون خودروی مجهز به بادکننده‌های ایربگهای ساخت تاکاتا فراخوان خواهند داد. بعضی از این فراخوانها به دلیل تصادفی انجام می‌گیرند که باعث کشته شدن نایت شد و سایرین به دلیل مردود شدن ایربگها در تستهای لابراتواری خواهد بود.

انتظار می‌رود سایر خودروسازان به زودی فراخوانهای بیشتری برای تعویض ایربگهای تاکاتا صادر کنند. این فراخوان اکنون شامل 14 خودروساز و مجموعا 24 میلیون خودرو است. سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا اعلام کرده که این فراخوانها احتمالا گسترش بیشتری پیدا خواهند کرد.

تاکاتا از ماده شیمیایی نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کند. اما تحقیقات نشان داده این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند که ترکش وار در داخل خودرو پرتاب می‌شوند.

جوئل نایت دهمین قربانی ایربگهای مرگبار تاکاتا در سراسر جهان است در حالیکه بیش از 100 نفر هم بر اثر ترکیدن این ایربگها مجروح شده اند.

فورد اعلام کرده از 22 فوریه با ارسال نامه مالکان این خودروها را درباره فراخوان مطلع خواهد کرد و در این فاصله تلاش خواهد کرد تا همه قطعات لازم برای تعویض قطعات معیوب این خودروها را فراهم کند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مدلهای رنجر سال گذشته برای تعویض بادکنندههای ایربگ سمت سرنشین تحت فراخوان قرار گرفته بودند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا