موسساتی که به تحریم‌ها لبخند زدند

موسساتی که به تحریم‌ها لبخند زدند

در دوران تحریم‌ها فعالیت اکثر شرکت‌ها با مشکلات جدی مواجه بود و در برخی مواقع فعالیت‌های آنها مختل شده بود اما براساس آمار و ارقام، ‌شرکت‌هایی هستند که توانستند در شرایط سخت تحریم‌ها، نه تنها به فعالیت‌های گذشته خود ادامه دهند....

 که در عین محدودیت به توانمندی‌هایی برسند که آنها را نسبت به برخی کشورها بی‌نیاز کند. برهمین اساس با برگزاری همایش شرکت‌های برتر، هرساله از شرکت‌هایی که توانستند در زمینه‌هایی از جمله فروش، نسبت به سایر رقبای خود عملکرد بهتری داشته باشند، تقدیر می‌شود.

رضایت‌ مندی مشتری مهم‌ترین عامل موفقیت ما
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز ، حمید جم، مدیر برنامه‌ریزی و تحول موسسه اعتباری کوثر به‌عنوان یکی از 10 شرکت پیشرو در رتبه‌بندی سال 1394 درباره شاخصه‌های این شرکت نسبت به سایر شرکت‌های رقیب،می‌گوید: در‌ سال 93 و در این همایش توانستیم رتبه 82 و سال جاری نیز در بین 100 شرکت اول رتبه 52 و از نظر میزان شاخص رشد جایگاه دوم را کسب کنیم.

او درباره دلایل موفقیت شرکت خود نسبت به سایر رقبا توضیح می‌دهد: دلیل مهم موفقیت ما، نوع خدمات دهی به مشتریان است که توانستیم در این زمینه در بین 500 شرکت، رتبه دوم را در این زمینه کسب کنیم و از طرفی روند پیشرفت ما مثبت و افزایشی بوده است.

جم با بیان اینکه در دوران پساتحریم نیز روند فعلی را ادامه خواهیم داد، ادامه می‌دهد: ما برنامه‌هایی را که تاکنون در دستور کار خود داشتیم، در آینده و دوران پساتحریم نیز ادامه خواهیم داد. اما یکی از اقداماتی که مدنظر ما است، افزایش منابع از طریق منابع ارزان قیمت است تا بتوانیم رضایتمندی مشتریان را بیش از پیش کسب کنیم. علاوه بر این توسعه بازار و افزایش بهره‌وری نیز از جمله دیگر برنامه‌های شرکت اعتباری کوثر مرکزی است.

حضور در بین 75 شرکت برتر تا سال 1400
احمد کارگهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد نیز در گفت‌وگویی درباره دلایل حضور این شرکت در میان شرکت‌های برتر اظهار کرد: شرکت ما از جمله شرکت‌هایی بود که توانست سریع‌ترین روند رشد را در مقایسه با سایر شرکت‌ها داشته باشد که دلیل آن هم کسب رتبه‌های برتر در سال‌های گذشته است، به طوری که حدود دوسال پیش رتبه شرکت ما 128، سال گذشته 96 و در سال جاری نیز توانستیم رتبه 93 را کسب کنیم. از مهم‌ترین دلایل در برتری شرکت ما نسبت به سایر شرکت‌ها، توجه به رشد و هدف‌گذاری برای رسیدن به یکی از 75 شرکت برتر ایران در سال 1400 است که خوشبختانه تاکنون طبق برنامه تعیین شده پیش روی داشته‌ایم و نسبت به ادامه آن نیز خوشبین هستیم.

کارگهی می‌گوید: شرکت ما یک هلدینگ، با تعدادی شرکت زیرمجموعه است که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند و با چشم‌اندازی مشخص و برنامه‌ای ویژه برای هرسال، شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم تا براساس این برنامه‌ها، فروش خود را بهبود و گسترش دهیم.

او درباره برنامه‌های این شرکت در پساتحریم می‌گوید: شرکت ما پیش از پساتحریم، بررسی‌های خود را در این زمینه آغاز کرده است و سعی ما بر این بوده تا استراتژی‌های لازم و محورهای تحول را بررسی و تعیین کنیم تا در زمینه تنوع‌سازی محصولات و یافتن بازارهای جدید اقدامات موثری داشته باشیم و با توجه به بازار فعلی فولاد که شرایط خوبی ندارد، یکی از استراتژی‌های ما فعالیت در سایر بازارها مثل انرژی، پتروشیمی و... است.

سال گذشته 5 بار بازارگردانی داشتیم
تامین سرمایه امید نیز یکی دیگر از شرکت‌های برگزیده در همایش شرکت برتر بود. علیرضا سیری، معاون بازار این شرکت در گفت‌وگویی درباره دلایل موفقیت این شرکت می‌گوید: تامین سرمایه امید یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تامین سرمایه در کشور است که زیرمجموعه‌هایی با زمینه فعالیت‌های متنوع در بازار بدهی و سرمایه و حلقه اتصال بین بازار پول و سرمایه دارد که فعالیت این شرکت‌ها باعث شده تا از نظر درآمد و حجم فعالیت بزرگ‌ترشوند.

به گفته وی، در همه کشورهای دنیا شرکت‌های تامین سرمایه از بانک‌ها معتبرتر و فعال‌تر هستند. فعالیت آنها به‌گونه‌ای است که بانک‌ها بخشی از زیرمجموعه آنها محسوب می‌شوند اما در ایران شرایط متفاوت است و شرکت‌های تامین سرمایه زیرمجموعه‌ای از بانک‌ها هستند. سیری می‌گوید: 1700 میلیارد تومان اوراق داریم که در سال گذشته حدود پنج بار بازار گردانی داشتیم و حجم صندوق‌های ما حدود 1300 میلیارد تومان است که قابلیت چند برابر شدن را دارد. به گفته معاون بازار این شرکت، در پساتحریم تمرکز شرکت بر سرمایه‌گذاری خارجی است و طبق برنامه‌ریزی حضور پررنگی در کنفرانس‌های بین‌المللی خواهند داشت.
 همایش شرکت‌های برتر روز سه شنبه هفته جاری با حضور 500 شرکت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار و 100 شرکت برگزیده معرفی شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا