یک دهه تجارت پرافت‌وخیز ایران و ایتالیا به روایت نمودار/مبادله پوست حیوانات با ماشین‌آلات ایتالیایی

یک دهه تجارت پرافت‌وخیز ایران و ایتالیا به روایت نمودار/مبادله پوست حیوانات با ماشین‌آلات ایتالیایی

اقتصاد > بازرگانی - اقتصادنیوز نوشت:پوست گوسفند و بره، چرم و پوست گاو و اسب در لیست کالاهای عمده صادراتی ایران به ایتالیا در سال 94 قرار دارد.

در حالی که رئیس جمهور و رئیس اتاق بازرگانی ایران به‌تازگی به ایتالیا سفر کردند، بررسی مبادلات تجاری ایران با این کشور نشان می‌دهد، در 10 سال گذشته میزان صادرات و واردات ایران و ایتالیا کاهش قابل توجهی داشته است. 

میزان صادرات غیرنفتی ایران به ایتالیا در سال 85 معادل 645.4 میلیون دلار و میزان کل واردات ایران از این کشور معادل 1.7 میلیارد دلار بوده است. در سال 91 میزان صادرات ایران به ایتالیا با کاهشی فاحش، به میزانی معادل 199.5 میلیون دلار رسیده و میزان واردات ایران از این کشور نیز به میزانی معادل یک میلیارد دلار رسیده است. 

در سال 93 ایران معادل 614.4 میلیون دلار کالا به ایتالیا صادر کرده و معادل یک میلیارد دلار کالا از این کشور وارد کرده است. در 9 ماهه سال 94 نیز ایران معادل 594.7 میلیون دلار کالا به ایتالیا صادر کرده و تنها معادل 651.5 میلیون دلار کالا از این کشور وارد کرده است. 




  ایران و ایتالیا چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟ 


بررسی جزئیات تجارت ایران و ایتالیا در 9 ماهه سال 94 نشان می‌دهد عمده کالاهای واردشده از ایتالیا به ایران در این مدت عبارتند از: «نوعی از ماشین آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب‌گیری سوخت‌های معدنی جامد، خمیرهای سرامیکی و سایر محصولات معدنی، ماشین‌های درست کردن قالب‌های ریخته‌گری از ماسه»، «ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی»، «موتور گیربکس آسانسور شامل الکتروموتور، جعبه دنده، پولی و ترمزبر روی یک پایه مشترک با موتور برقی»، «نوعی از داروهایی که تولید داخلی ندارند» و «ماشین‌آلات برای پر کردن، بستن، درپوش گذاشتن یا درزگیری کردن بطری‌ها، پیت‌ها و غیره و دستگاه‌های گازدار کردن نوشابه‌ها».   

«محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت فقط گرم نوردشده به صورت طومار»، «پوست خام حیوانات از جنس گوسفند و بره، بدون پشم، پیکله شده، دباغی نشده»، «اجزا و قطعات موتورهای 8407 یا 8408 غیرمذکور در جای دیگر»، «چرم و پوست موکنده حیوانات از جنس گاو و اسب کامل دانه دانه لایه لایه بریده نشده به حالت خشک» و «پوست از گوسفند یا بره به حالت خشک (تازه از دباغی درآمده ولی هنوز رنگ یا رنگ‌آمیزی نشده)» نیز پنج کالای عمده صادرشده از ایران به ایتالیا در 9 ماهه سال 94 هستند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا