مشوق های صادراتی مسبب ایجاد تعادل در میزان عرضه و تقاضا

مشوق های صادراتی مسبب ایجاد تعادل در میزان عرضه و تقاضا

تشویق صادرات در آن دسته از واحدهای تولیدی که مشکل فروش دارند یکی از راهکارهایی است که باعث ایجاد تعادل در میزان عرضه و تقاضا می‌شود. 


در همین حال عضو هیات مدیره انجمن فولاد کشور اظهار کرد: پساتحریم فرصت مناسبی برای رشد و توسعه صنعت فولاد کشور است اما حمایت‌های دولتی از این صنعت مهم و تاثیرگذار در فضایی که در اختیار کشورمان قرار گرفته نیز نکته بسیار مهمی است. 


احمد خوروش گفت: در کشورهای پیشرفته‌ای مانند چین و ترکیه از تولیدات داخل و صادرات محصولات تولیدی حمایت می‌شود؛ در این کشورها صادرکنندگان با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک مالی دولت تشویق می‌شوند تا میزان صادرات محصولات تولیدی را افزایش دهند. 


خوروش معتقد است تقویت زیرساخت‌ها در صنعت فولاد منجر به کاهش هزینه‌های تولید و رونق این صنعت می‌شود اما این اقدام باید با حمایت‌های دولتی همراه باشد از این رو باید منتظر ماند و دید که دولت به منظور تقویت زیرساخت‌ها چه اقداماتی انجام می‌دهد و آیا تسهیلات بانکی با نرخ بهره‌های سنگین با توجه به رکود حاکم بر صنعت فولاد کشور می‌تواند در رونق صنعت فولاد تاثیرگذار باشد؟


مدیرعامل شرکت فولاد کویر آران و بیدگل تصریح کرد: مسئولان باید در شرایط پساتحریم از این صنعت حمایت کرده و درصورت منتفی شدن جوایز صادراتی تسهیلاتی را به فولادسازان ارائه کنند و همانطور که برای حمایت از صنعت خودروی داخلی ارائه تسهیلات باعث رفع بخشی از مشکلات این صنعت شد این اقدام یعنی اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به فولادسازان کشور به خروج صنعت فولاد از رکود کمک زیادی خواهد کرد. 


وی افزود: تعرفه‌ها باید به گونه‌ای وضع شود که از واردات بی‌رویه فولاد به کشور جلوگیری و از تولید داخلی حمایت شود اما متاسفانه در ۶ ماه دوم سال‌جاری درباره تعرفه‌ها تصمیمی گرفته نشده و محصولات فولادی به وفور از کشورهای آسیایی مانند چین وارد کشور می‌شود. 


عضو هیات مدیره انجمن فولاد کشور با بیان اینکه تا زمانی که حمایت‌های مستقیم دولتی انجام نشود از فرصت‌های پساتحریم نمی‌توان به درستی استفاده کرد، گفت: اگر جوایز صادراتی منتفی شود و انگیزه‌ای برای صادرکنندگان وجود نداشته باشد شرایط برای ورود محصولات خارجی به کشور فراهم شده و کشورهای خارجی به راحتی بازار ایران را در اختیار می‌گیرند.









منبع:گسترش صمت

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا