روند تحولی بازار سرمایه در راه است

روند تحولی بازار سرمایه در راه است

اقداماتی که از سوی بانک مرکزی در حال انجام است، روند مطلوبی را طی می کند به طوریکه نرخ بهره بانکی در حال کاهش است تا شرکت های تولیدی بتوانند از تسهیلات بانکی بهره مند شده و سرمایه گذاران با اطمینان خاطر وارد بازار سرمایه شوند.

اجرایی شدن برجام و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور از ماه ها پیش مدنظر متولیان بازار بوده و این گروه معتقدند که با اجرایی شدن آن، بازار سرمایه شرایطی را تجربه خواهد کرد که می تواند آن را از شرایط رکودی به سمت صعود پیش ببرد.مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک تات از جمله این افراد است که چشم انداز خوبی را برای بازار سرمایه پس از اجرای برجام پیش بینی می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛ فردین آقا بزرگی، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک تات( سهام اندیشه برتر) درباره وضعیت بازار سرمایه پس از اجرای برجام، گفت: طی روند تصمیمات اقتصادی و فعل و انفعالات سیاسی که طی 6 ماه گذشته در کشور صورت گرفت، برآیند خوبی را می توان برای بازار و ایجاد جذابیت بیشتر برای سرمایه گذاران و سرمایه های آنان در بازار پیش بینی کرد.

به گفته وی اثرات اجرایی شدن مفاد برجام و رفع تحریم ها را باید در بازارهای مختلف و ابعاد کلان اقتصادی مورد نظر قرار داد و تاثیر آن بر بازار سرمایه هم یکی از این ابعاد است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از مباحث مهم در خصوص تاثیر برجام بر کلان اقتصادی، جذب سرمایه‌ داخلی و خارجی در مسیر تولید است که می تواند محرک مناسبی برای خروج اقتصاد از رکود و ایجاد اشتغال در کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که سیستم بازار پول در حال ساماندهی شدن است، گفت: اقداماتی که از سوی بانک مرکزی در حال انجام است، روند مطلوبی را طی می کند به طوریکه نرخ بهره بانکی در حال کاهش است تا شرکت های تولیدی بتوانند از تسهیلات بانکی بهره مند شده و سرمایه گذاران با اطمینان خاطر وارد بازار سرمایه شوند.

آقابزرگی ادامه داد: به نظر می رسد چشم انداز مناسبی را پیش رو داریم و در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت ها تحولاتی را تجربه خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک تات (سهام اندیشه برتر) اضافه کرد: در کوتاه مدت شرکت ها با انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی سود مورد نیاز خود را به دست خواهند آورد و وضعیت سهم بیش از پیش بهبود می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در میان مدت نیز با اخذ تصمیمات اقتصادی که توسط دولت برای سرمایه گذاری، ظرفیت تولید کارخانه ها احیا شده و امکان صادرات و مراودات بین المللی بیش از پیش افزیش پیدا می کند.

آقا بزرگی یادآور شد؛ در بلندمدت نیز که ترکیبی از تحولات کوتاه مدت و میان مدت است، شاهد تحولات گسترده در بازار سرمایه هستیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا