پتروشیمی فجر دوشنبه معرفی می‌شود

پتروشیمی فجر دوشنبه معرفی می‌شود

در پی درج نماد پتروشیمی ۲۵۰ میلیارد تومانی فجر و بازدید اخیر کارشناسان، این شرکت وابسته به هلدینگ خلیج فارس دوشنبه آینده معرفی و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام در بورس می شود.

در حالی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس پیش از این عرضه اولیه 10 درصد سهام پتروشیمی فجر را در صورت های مالی خرداد 95 لحاظ کرده ( با رشد 17 درصدی سود حاصل از فروش سرمایه گذاری) که این شرکت هم خانواده پتروشیمی مبین آماده عرضه اولیه سهام در بورس شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس پرس، به این ترتیب بعد از بازدید دوشنبه تعدادی از کارشناسان شرکت های سرمایه گذاری و کارگزاری، ساعت 14 دوشنبه آینده 12 بهمن ، جلسه معرفی این شرکت با حضور مدیران و سهامداران عمده آن برگزار خواهد شد تا احتمالا" در دهه فجر عرضه اولیه شود.

براساس این گزارش، در پی موافقت 4 اسفند سال گذشته هیات‌پذیرش بورس با پذیرش شرکت پتروشیمی فجر، این شرکت از 6 مهر با پلاک 495 در بخش«تامین برق،گاز وآب»، گروه «تامین برق،گاز،بخار وآب گرم» و طبقه‌ «تامین بخار وآب گرم»  با کد «4011» و نماد «شفجر- shefajr» در  فهرست نرخ‌های تابلوی بازار دوم معاملات بورس درج شد.

پتروشیمی فجر دارای سرمایه اسمی 250 میلیارد تومانی بوده و سود هر سهم سال اسفند گذشته را 2.613 ریال محقق کرده است.

در ترکیب سهامداری " فجر" هلدینگ خلیج فارس با مالکیت 69.9 درصدی صاحب اصلی بوده و سهام عدالت هم 30 درصد سهام آن را دارد. مدیرعامل پتروشیمی مبین هم رئیس هیات مدیره پتروشیمی فجر است .

این شرکت از مرداد 77 توسط ملی صنایع پتروشیمی در منطقه پتروشیمی ماهشهر تاسیس شده و فعالیت آن مانند پتروشیمی مبین یعنی سرویس های جانبی (یوتیلیتی) برق ، آب، بخار و ... بوده و هم اکنون دارای 612 نیروی انسانی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا