جزئیاتی از آغاز همکاری بیمه ساچه و بانک یونی کردیت ایتالیا با ایران

جزئیاتی از آغاز همکاری بیمه ساچه و بانک یونی کردیت ایتالیا با ایران

اقتصاد > بازرگانی - اقتصاد نیوز نوشت:وابسته اقتصادی سفارت ایران در رم گزارشی از امضای 28 سند همکاری بین ایران و ایتالیا و جزئیاتی از آغاز همکاری ایران با بیمه ساچه و بانک یونی کردیت خبر داد.

وابسته اقتصادی سفارت ايران در رم گزارشی از نتایج سفر روز گذشته مقامات ایرانی به ايتاليا منتشر کرده و در آن از امضای 28 سند همکاری بین دو کشور و جزئیاتی از آغاز همکاری ایران با بیمه ساچه و بانک یونی کردیت خبر داد.

 پس از گزارش‌های پی‌درپی محسن جلالپور،‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران از نتایج حضور مقامات ایرانی در ایتالیا طی روز گذشته این بار فکری، وابسته اقتصادی سفارت ایران در رم از این سفر گزارشی را منتشر  و در اختیار اقتصادنیوز قرار داده است.

وی در این گزارش نوشته است: 

سفر ریاست محترم جمهوری از بعد اقتصادی تقریبا به پایان رسید، هیات اقتصادی رم را به مقصد پاریس ترک نمود و هیات فردا(چهارشنبه هفتم بهمن) عمدتا به امور فرهنگی خواهد پرداخت.

در این سفر 10 نشست مجزای اقتصادی با کیفیت نسبتا بالا و قابل قبول برنامه ریزی شد که هشت برنامه برگزار شد.

فروم بزرگ اقتصادی ایران و ایتالیا با حضور و سخنرانی ریاست جمهوری، پنج پانل تخصصی شامل صنعت، راه و زیربنایی، نفت و انرژی، کشاورزی و توریسم با حضور وزرا ، نشست بانکی و سرمایه گذاری با حضور رئیس کل بانک مرکزی و سه نشست تخصصی با حضور بخش خصوصی صورت پذیرفت. 

متاسفانه علیرغم برنامه ریزی جهت حضور مدیران عامل دو بانک بزرگ مدیوبانکا و یونی کردیت، ساچه، سیمست و صندوق سرمایه گذاری ایتالیا، به‌دلیل اعتصاب کارکنان برج مراقبت پاریس هیات اقتصادی ناچار به ترک زود هنگام رم شد که این موضوع به لغو نشست بانکی منجر شد.

در این سفر 28 سند همکاری با شکل و حجم متفاوت بزرگ و کوچک به امضا رسید. 

شاید برای اولین بار فروم اقتصادی در سطح ریاست جمهوری با کمترین نمایش بخش دولتی برگزار گردید بسیاری از شرکت کنندگان ایتالیایی که از سخنان رییس جمهور به وجد آمده بودند در کنار ابراز احساسات خود ارزیابی مثبتی از اعتماد دولت ایران به بخش خصوصی داشتند.

اگرچه روسای پانل های تخصصی وزرای محترم بودند اما بخش خصوصی مدیریت و هدایت نشست‌ها را بر عهده داشت این هم کاملا مورد توجه شرکت کنندگان ایتالیایی قرار گرفته بود.

شاید اقبال موسسات مالی و بانک های ایتالیایی به برنامه های اقتصادی ایران را بتوان در کنار پررنگ شدن بخش خصوصی مهمترین دستاورد اقتصادی سفر دانست.

مدیر عامل مدیوبانکا از صبح تا ساعت پنج بعد از ظهر کل وقت خود را به ایران اختصاص داده بود تا ضمن حضور در فروم با چهار مقام اقتصادی کشور ملاقات نماید. 

این بانک برنامه های خود برای آغاز همکاری با ایران را اعلام کرد. بیمه ساچه یادداشت تفاهم حل و فصل مساله بدهیها را به امضا رساند و مذاکره برای ارائه پوشش های جدید را آغاز کرد.

سیمست به عنوان سازمان مشوق سرمایه گذاری ایتالیا در خارج برای اولین بار در برنامه های ایران شرکت کرد.

بانک معظم یونی کردیت جهت آغاز همکاری در بالاترین سطح وارد گفت‌وگو شد. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا