پرنده‌های دیجیتالی در اوج

پرنده‌های دیجیتالی در اوج

پهپادها در چند سال اخیر به پدیده جدید دنیای تکنولوژی تبدیل شده‌اند که به سرعت در میان کاربران سراسر دنیا جایگاه خودشان را به‌دست می‌آورند.

در واقع این پرنده‌های دیجیتالی که زمانی تصور می‌شد تنها کاربردهای نظامی و صنعتی دارند، حالا به زندگی روزمره افراد هم نفوذ کرده و انواع شخصی و کوچک آنها طراحی و تولید و به بازار عرضه می‌شود. با این اوصاف است که انتظار می‌رود فروش جهانی انواع پهپاد در سال‌های آینده به سرعت افزایش پیدا کند.به گزارش دنیای اقتصاد ، جدیدترین بررسی‌های انجام‌شده از سوی موسسه تحقیقاتی ABI Research در این مورد نشان می‌دهد که فروش جهانی انواع پهپاد در سال 2014 میلادی برابر 9/ 4 میلیون دستگاه بوده است و انتظار می‌رود این میزان تا 10 سال آینده با متوسط نرخ رشد سالانه 4/ 30 درصدی افزایش پیدا کند. کارشناسان و تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرده‌اند که تا سال 2025 میزان فروش جهانی انواع پهپاد به بازار مصرفی به 90 میلیون دستگاه برسد و این فروش درآمد 6/ 4 میلیارد دلاری را برای کل بازار جهانی پهپادها ایجاد کند. بررسی‌های این موسسه نشان می‌دهد که صادرات جهانی پهپادهای اسباب‌بازی و سرگرمی 30 درصد از درآمد حاصل از فروش پهپادها در سال 2014 را به خودش اختصاص داده بود. این در حالی است که صادرات جهانی پهپادهای مصرفی حرفه‌ای سهم 69 درصدی از درآمد جهانی بازار پهپاد در سال 2014 را در اختیار داشته است. با این حال کارشناسان موسسه تحقیقاتی ABI Research انتظار دارند که درآمد حاصل از فروش جهانی پهپادهای اسباب بازی و سرگرمی در سال آینده میلادی درآمد حاصل از فروش پهپادهای مصرفی حرفه‌ای را پشت سر بگذارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پهپادهای مصرفی حرفه‌ای بیش از دو سوم بازار جهانی پهپاد را در سال 2025 در اختیار خواهند داشت که این میزان برابر درآمد 6/ 4 میلیارد دلاری خواهد بود. «فیل سولیس» یکی از کارشناسان موسسه ABI Research در این مورد می‌گوید: «بیشترین تعداد پهپادهای مصرفی صادر شده و فروخته شده در سال‌های اخیر به ترتیب شامل پهپادهای اسباب بازی یا سرگرمی، پهپادهای حرفه‌ای و پهپادهای کوچک بوده‌اند. رشد کلی در بازار پهپادهای مصرفی همچنان مثبت خواهد بود و با گسترش موارد مصرف این ابزارها و پذیرش پیشرفت‌های تکنولوژیک در این رابطه در میان مردم، انتظار می‌رود پهپادهای مصرفی با سرعتی قابل توجه در بازار رشد کرده و به محصولی کاربردی در میان کاربرانشان تبدیل شوند. در این میان انتظار می‌رود بازیگران مهم و تاثیرگذار بازار جهانی پهپادها شامل شرکت‌های DJI، 3DR، Parrot و Yuneec بتوانند با طراحی و تولید مدل‌های جدید و کاربردی‌تر فروش و سود خوبی از این بازار به‌دست بیاورند.»

گزارش ABI Research نشان می‌دهد که تا سال 2019 پیچیدگی تکنولوژی‌های به‌کار رفته در تولید پهپادهای سرگرمی و اسباب بازی افزایش خواهد یافت و در نهایت هر پهپاد مصرفی دست کم به یک دوربین کوچک مجهز خواهد شد که انتظار می‌رود این موضوع فروش پهپادهای مصرفی را به سرعت افزایش بدهد. این دوربین‌ها امکان ثبت عکس و فیلم را دارند؛ اما در عین حال برای کار با اپلیکیشن‌های مختلف هم سازگار خواهند بود و از طرفی به جلوگیری از برخورد پهپاد با موانع هم کمک می‌کنند. سولیس معتقد است که چالش بعدی در بازار پهپادهای مصرفی یافتن راه‌هایی برای طراحی و تولید محصولاتی جذاب تر و کاربردی‌تر است. با این اوصاف انتظار می‌رود با ترکیب و تلفیق هر چه بیشتر پهپادها با محصولات دیجیتال شخصی و هوشمند مانند تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند، جذابیت بیشتر و کاربردهای بیشتری در این محصولات ایجاد شده و در نهایت بتوانند توجه کاربران و خریداران بیشتری را هم به خودشان جلب کنند. جالب است بدانید که اخیرا خبرهایی منتشر شده است که نشان می‌دهد بعضی شرکت‌های بزرگ مانند Qualcomm در حال کار روی ارائه پلت‌فرم ترکیبی با موبایل‌های هوشمند برای استفاده در پهپادهای آینده هستند تا در نهایت بتوانند امکان استفاده از نرم‌افزارهای کنترل پرواز را برای کاربران این محصولات فراهم کنند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا