طلا امن ترین کالا در دوران بی ثباتی؛

اونس در مدار ۱۰۸۰ دلار

اونس در مدار ۱۰۸۰ دلار

بهای طلا در بازارهای جهانی که شب گذشته تحت تاثیر اخبار سیاسی منتشره شد مبنی بر اتفاقات اخیر در خاورمیانه و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده بود، امروز چهارشنبه نیز به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با ۰/۴ درصد افزایش به بیش از ۱۰۸۱ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با ۲/۲ درصد افزایش به بیش از ۱۰۸۳ دلار نیز رسیده بود که این رقم در یک ماه گذشته بی سابقه بوده است.

به عقیده تحلیل گران، اگر روند نزولی شاخص سهام در کنار اخبار بین المللی ادامه یابد، این مساله به قیمت طلا کمک خواهد کرد تا با افزایش بیشتری روبرو شود، این در شرایطی است که طلا همواره سرمایه گذاری مطمئنی در شرایط بی ثبات سیاسی و افت ارزش سهام به شمار می رود.

از سویی بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی رویترز، نخستین سطح مقاومتی مهم قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۰۸۳ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۰۸۷ دلار و سپس ۱۱۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

البته هنوز برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی موقتی است و قیمت طلا به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره قرار خواهد داشت و به زودی با کاهش بیشتری همراه خواهد شد.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا