بازگشایی بازار جهانی با رشد بهای اونس؛

اختلاف نظرهای طلایی برای سال ۲۰۱۶

اختلاف نظرهای طلایی برای سال ۲۰۱۶

طلا در حالی معاملات امروز بازارهای جهانی رابا افزایش قیمت شروع کرد که روند بهای این فلز در روزهای نخستین سال ۲۰۱۶ برخی سرمایه گذاران را به ادامه روند صعودی امیدوار کرده است؛ در این بین کماکان شماری از تحلیلگران احتمال سقوط هر اونس طلا به زیر کانال ۱۰۰۰ دلار طی ماه های آینده را محتمل می دانند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای طلا در آغاز معاملات امروز با رشد ۰/۴ درصدی روبه رو شد، به طوری که هر اونس طلا به بیش از ۱۰۶۴ دلار رسیده است.

تحلیلگران بازارهای جهانی معتقدند افزایش اعتماد و تقاضا برای خرید طلا در شرایط کنونی بازار، تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی داشته است.

ایجاد برخی تنش ها در خاورمیانه همچنین موجب کاهش شاخص سهام و افت ارزش دلار شده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز به پایین ترین سطح خود در ۱۰ هفته اخیر رسیده است.

کاهش ارزش دلار معمولا به نفع قیمت جهانی طلا است و موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاران بین المللی می شود. در این بین قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با ۲ درصد افزایش روبرو شده که رشد بهای طلای سیاه نیز می تواند موجب افزایش فشارهای تورمی شود و این مساله نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود.

قیمت جهانی طلا پس از افت ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۵ میلادی برای سومین سال متوالی از ابتدای سال ۲۰۱۶ با افزایش روبرو شده، ولی به نظر می رسد امسال نیز دوران سختی برای این فلز گرانبها رقم خواهد خورد.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا