فروش یک ثانیه ای اوراق سلف سیمان در تالار نقره ای

موفقيت نخستين تامين مالی صنعت سيمان از بورس كالا

موفقيت نخستين تامين مالی صنعت سيمان از بورس كالا

شركت سيمان سپاهان امروز با انتشاز اوراق سلف موازی از طريق بورس کالای ايران توانست به ميزان ٢٠٠ ميليارد ریال تامين مالی كند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیر بازارگردانی و فروش تامین سرمایه امین  با اشاره به تقاضای ۱۳۰۰ میلیارد ریالی اوراق سلف سیمان سپاهان در مقابل عرضه ۲۰۰ میلیارد ریالی افزود: امروز ۵ بهمن ماه عرضه این اوراق برای تامین مالی سرمایه در گردش سیمان سپاهان از طریق بورس کالا انجام شد و تنها طی یک ثانیه اول کل اوراق عرضه شده به فروش رسید.

به گفته اسماعیل بینایی،حجم عرضه اولیه سلف موازی استاندارد سیمان حداکثر برای ۲۰۰ هزار تن سیمان پرتلند تیپ ۲ بود که تقاضای موجود در بازار نشان داد چندین برابر عرضه های فعلی در بازار متقاضی خرید این مدل از اوراق برای تامین مالی صنعت سیمان وجود دارد.

وی افزود: سود این اوراق ۲۳ درصد روز شمار و بازدهی اوراق در سررسید ۲۴ تا ۲۸ درصد خواهد بود. در پایان دوره خریدار می‌تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند.

به گفته مدیر بازارگردانی و فروش تامین سرمایه امین تامین مالی صنعت سیمان از طریق بورس کالا در شرایط فعلی یکی از راههای قابل دسترس و آسان برای شرکت های سیمانی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا