افت شاخص سهام طلا را بالا برد

افت شاخص سهام طلا را بالا برد

به دنبال کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه بار دیگر با افزایش روبرو شد و به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسیده است.

 رویترز، افت شاخص سهام و کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است. گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا ماه مارس تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام ، فدرال رزرو تا نشست مارس نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده بود.

قیمت هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1110 دلار رسیده است که این بالاترین رقم در دو هفته اخیر به شمار می رود.

برایان لان تحلیلگر ارشد موسسه گلدسیلور سنترال در سنگاپور در این باره گفت: قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر عوامل مهمی با افزایش روبرو شده است. افت شاخص سهام و کاهش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

وی در ادامه افزود: اگر طلا بتواند در کوتاه مدت سطح مقاومتی 1138 دلاری را بشکند به زودی تا 1160 دلار افزایش خواهد یافت.

نشست فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه پایان خواهد یافت و بیانیه کمیته بازار آزاد منتشر خواهد شد. بعید به نظر می رسد که با توجه به اوضاع اقتصادی جهان فدرال رزرو بخواهد در این نشست بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

 احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست مارس فدرال رزرو نیز کاهش یافته است. قیمت طلا پس از کاهش متوالی در سه سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5 درصد کاهش داشته است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز تاکید کرد: فدرال رزرو در نشست روز چهارشنبه از موضع خود برای افزایش نرخ بهره عقب نشینی خواهد کرد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: نوسانات شدید در بازار سهام آمریکا عامل مهمی برای افزایش بیشتر قیمت طلا است. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین نیز می تواند در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا