آیا حجم خرید در بورس تقویت خواهد شد؟

آیا حجم خرید در بورس تقویت خواهد شد؟

کاهش فراگیر و شتابان قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا را می توان مهمترین خبر این روزها در بازار این محصولات دانست در حالی که این افت نرخ ها حداقل در ماه های اخیر کم سابقه بوده است.

 روز گذشته، بنا بر برنامه ریزی پیشین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد که با توجه به کاهش قیمت های جهانی این محصولات و همچنین افت متوسط قیمت دلار در دو هفته گذشته ، شاهد سقوط قیمت های پایه بودیم تا جایی که به جز سود کاستیک ، تمامی گریدها و انواع با افت نرخ رو به رو شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، کاهش 1.4 درصدی قیمت دلار ، کاهش 5 درصدی PE100 به عنوان رکورد دار افت نرخ های پلیمرها ، کاهش محسوس قیمت های گریدهای سنگین که کاهش فراگیر و شتابان قیمت ها را تجربه کردند ، عدم تغییر قیمت پلی استایرن معمولی 1540 ، رشد قیمت سود کاستیک ، کاهش شدیدتر قیمت ها در بازار محصولات شیمیایی با سقوط 12 درصدی اوره گرانوله به عنوان رکورد دار سقوط بهای شیمیایی ها و ... را می توان مهمترین ویژگی های قیمت های پایه جدید دانست.

با توجه به کاهش فراگیر قیمت ها در کنار افت محسوس حجم معامله پلیمرها در بورس کالا در هفته های گذشته ، از هم اکنون می توان به افزایش حجم معاملات در بورس کالا امیدوار بود که می تواند به تزریق عرضه این قبیل مواد اولیه از بورس به بازار بیش از پیش خوش بین بود.

در بازار داخلی به رغم کاهش محسوس قیمت های پایه شاهد افزایش تعداد گریدهایی هستیم که در مسیر شد قیمت قرار گرفته اند. همین ویژگی نشان می دهد که از یک سو تقاضا در بازار وجود داشته و از سوی دیگر کاهش حجم معاملات در بورس کالا در کنار محدودشدن حمل و نقل کالاهایی که به مقصد مناطق ازاد خریداری شده ولی به سرزمین اصلی مخصوصاً تهران منتقل می شوند، به کاهش حجم عرضه ها در بازار داخلی منتهی شده و نهایتاً این وضیعت به ثبت رسیده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا