نرخ بنزین دو برابر شود

نرخ بنزین دو برابر شود

عضو کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران معتقد است که قیمت بنزین می‌تواند حتی به دو برابر نرخ فعلی افزایش یابد.

فرهاد فزونی، در خصوص برخی صحبت‌های کارشناسی که در خصوص ارزان شدن قیمت بنزین به میان آمده است، عنوان کرد: بر اساس قانون دولت باید قیمت بنزین را حداقل به 90 درصد FOB خلیج فارس برساند. قید شدن مساله حداقل در این مساله، نشان از آن دارد که دولت می‌تواند قیمت را حتی بالاتر از 90 درصد FOB نیز برساند. در عین حال این مساله نشان از آن دارد که قانون‌گذار تصور این را نداشته است که 90 درصد قیمت FOB از قیمت فعلی بنزین در جایگاه‌ها ارزان‌تر می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، وی عنوان کرد: الزامی ندارد دولت زمانی که قیمت بنزین به بالاتر از 90 درصد FOB می‌رسد، آن را ارزان کند. باید توجه کرد که اگر دولت بخواهد قیمت بنزین را پایین آورد، بخش مهمی از درآمدهای خود را از بین برده است.

فزونی تاکید کرد: قیمت بنزین حتی می‌تواند به دو برابر نرخ فعلی برسد. نباید فراموش کرد که قیمت بنزین برای دولت درآمد ایجاد می‌کند. این مساله در کشورهای دیگر هم به چشم می‌خورد و باید در ایران نیز به یک عادت تبدیل شود.

عضو کمیسیون انرژی اتاق تهران عنوان کرد: سال‌هاست که مردم ایران به سوزاندن بنزین ارزان عادت کرده‌اند. باید نرخ به گونه‌ای باشد که در هر منطقه بر اساس شرایط دسترسی به بنزین، نرخ‌های متفاوتی اعمال شود. بر این اساس، نرخ بنزین در اهواز یا نزدیک مخازن بنزین، ارزان‌تر و در استان‌های دیگر مثل تهران یا مشهد با نرخ‌های بالاتری فروخته شود تا هزینه حمل‌ونقل فرآورده در نرخ فروش، اعمال شود. یکسان بودن نرخ بنزین در تمام کشور، یک مساله غلط است که در سالیان گذشته پابرجا بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا