شیرینی کام سهامداران پس از 24 ماه رکود

بورس تهران یکپارچه سبزپوش شد

بورس تهران یکپارچه سبزپوش شد

شاخص بازار سرمایه در ادامه روند رو به رشد خود که از دی ماه آغاز شده بود، امروز تا این لحظه با رشد بیش از 1700 واحدی پس از حدود 10 ماه باز هم وارد کانال 70 هزار واحدی شد.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌شاد ؛ بازار سرمایه که تا سالگرد رکود تاریخی خود واکنشی خاصی به اخبار از خود نشان نمی داد و آرام بود، از نیمه دی ماه در حال رشد است و بنا به اعلام برخی فعالان بازار سرمایه به استقبال رونق رفته است.
بر اساس این گزارش شاخص بازار سرمایه پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها روند رو به رشد را در پیش گرفته و آنطور که بررسی ها نشان می دهد حجم معاملات افزایش یافته و شاهد ورود نقدینگی های جدید به بازار سرمایه هستیم، که البته آنطور که تحلیلگران عنوان می کنند این رشد هیجانی نیست و معاملات با پختگی صورت می گیرد.
شاخص بازار سرمایه که تا لحظه تنظیم این خبر به ارتفاع 70 هزار و 610 رسیده است، آخرین بار 22 فروردین ماه سال جاری از مرز 70 هزار واحد عبور کرده بود.
به گزارش اقتصاد آنلاین، تا کنون یک میلیون و 374 واحد سهم با ارزش 276 میلیارد تومان معامله شده و نماگر بازار سرمایه نشان از آن دارد که ارزش بازار به 301 هزار میلیارد تومان رسیده است.
همچنین رمپنا، فولاد، فملی،امید، فارس، و غدیربه ترتیب بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشته اند.
اما درباره دلایل رشد بازار سرمایه، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: اگر تاثیر مسئله برجام و لغو تحریم ها را در وضعیت این روزهای بازار سرمایه نادیده بگیریم، عاملی که توانسته باعث بروز این وضعیت شود، کاهش نرخ سود بین بانکی است شرایط بازار بدهی را بهبود داده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد بازار بین بانکی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در پی کاهش نرخ سود بازار بین بانکی از 28 به حدود 20 درصد، نرخ بازدهی بازار بدهی رو به کاهش است که این خبر خوبی برای صنایع است.
هامونی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اوراقی داریم که با نرخ 21 درصد پذیره نویسی شده و مورد استقبال قرار می گیرند، اظهار کرد: وضعیت تامین مالی بنگاه ها نیز بهبود یافته است.
مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه چشم انداز بازار سرمایه روشن است، خاطرنشان کرد: اگر چه نرخ سود سپرده ها کاهش نیافته اما ریشه کار همین نرخ سود بین بانکی است که اثراتش به خوبی در بازار بدهی قابل مشاهده است.

آنچه در زیر می‌آید نمودار تغییرات یک ماهه اخیر بازار سرمایه و آخرین تغییرات شاخص‌های اصلی بورس تهران در روز جاری و مقایسه آن با روز گذشته است؛

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا