کاهش نرخ ارز موقتی است

کاهش نرخ ارز موقتی است

دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: کاهش نرخ ارز بعد از پسابرجام، بستگی به نوع تفاهمی است که به وقوع می پیوندد.

مسعود دانشمند در این گفتگو  با بیان اینکه کاهش نرخ ارز بعد از پسابرجام، بستگی به تفاهمی است که به وقوع می پیوندد افزود: اگر توقعات مردم صورت گیرد قطعا نرخ ارز سیر نزولی را طی خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تابناک، وی در خصوص تفاهم همکاری بین بانک‌های اروپایی و آمریکایی با ایران، اظهار کرد: اگر این تفاهم صورت گیرد به احتمال زیاد زمینه‌های توسعه و رشد اقتصادی مهیا می‌شود در غیراینصورت محقق نخواهد شد.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران، با اشاره به صحبت های رئیس جمهور درخصوص اینکه با اجرای برجام کلیه تحریم های ایران برداشته می شود یادآورشد: اگر این امر محقق شود نرخ ارز کاهش پیدا می کند.

در ادامه محمدرضا نجفی‌منش رئیس کمیسیون کسب و کار درخصوص کاهش نرخ ارز گفت: بطور طبیعی انتظار می رود که برای مدت کوتاهی نرخ ارز افت پیدا کند اما موقتی است چرا که بعد از برجام، مقداری از ارز که نزد دولت است (سپرده های نزد دولت) آزاد می شود که می تواند نرخ ارز را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: معمولا برای هرچیزی که با افزایش تقاضا مواجه شود قیمت بالا خواهد رفت و هرچیزی که عرضه را زیادتر کند قیمت را کاهش می دهد، این درحالیست که هنگامی که بازار متعادل ترشود بحث افزایش نرخ آن وجود خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا