آغاز تور اروپایی رییس جمهور؛

روحانی وارد پایتخت ایتالیا شد

روحانی وارد پایتخت ایتالیا شد

حسن روحانی،‌ رییس جمهور، امروز، دوشنبه، در اولین سفر اروپایی خود وارد شهر رم، پایتخت ایتالیا شد. قرار است وی پس از ایتالیا به فرانسه سفر کند.

روحانی در فرودگاه «'چامپینو»‌در رم مورد استقبال پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا، قرار گرفت. قرار است مراسم استقبال رسمی تا ساعتی دیگر برگزار شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، روحانی پیش از آغاز این سفر با اشاره به اینکه ایران خواستار گسترش روابط با کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و فرانسه است،‌ گفته بود: در این سفر نقشه راه همکاری های تهران با ایتالیا و فرانسه مورد بررسی و توافق قرار خواهد گرفت.

شش نفر از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

مناسبات دو جانبه، مبادلات تجاری ،بحران سوریه، مبارزه با تروریسم، توافق هسته‌ای و لغو تحریم ها، در گفتگوهای روحانی با رییس ‌جمهوری، نخست‌وزیر و سایر مقام های بلندپایه ایتالیا مطرح خواهد شد.

رییس جمهوری  کشورمان همچنین فردا با پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک های جهان،‌در واتیکان دیدار می کند.

شب گذشته تعدادی از فعالان اقتصادی ایران همراه با رئیس کل بانک مرکزی و رئیسان چند بانک ایران به رم رفتند.

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا به ایرنا گفته است که نقش ایران نه تنها در تعادل منطقه، بلکه در تعامل های بین المللی "بسیار مهم"است.

او گفت: "نیاز به همکاری همه است. طبیعتا ما روی اینکه ایران بتواند تعاملی سازنده و مثبت در سطح بین المللی داشته باشد، حساب می کنیم"

گزارش شده که ارزش قراردادهایی که روحانی با شرکت‌های ایتالیایی امضا خواهد کرد به بیش از ۱۷ میلیارد دلار می‌رسد.

برنامه سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه، برای آبان ماه برنامه‌ریزی شده بود اما  به دنبال حملات تروریستی در پاریس، این سفر به زمان دیگری موکول شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا