بازار سرمایه به پیشواز رونق رفت

سرمایه‌گذاری 6 ماهه در بورس سودآور نیست

سرمایه‌گذاری 6 ماهه در بورس سودآور نیست

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه بازار سرمایه خروج اقتصاد از رکود را درک کرده و به پیشواز رونق رفته است، گفت: رشد بازار سرمایه طبیعی است.

احسان ناصر در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره دلایل رشد شاخص بازار سرمایه، اظهار کرد: اگر چه روند تغییرات شاخص طی دو سال گذشته با هیجان همراه بود و پس از توافق های لوزان و ژنو رفتارهای هیجانی نشان داده است، اما رشد این روزهای بازار سرمایه متفاوت است.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای آذرماه شاهد رشد آرام شاخص و افزایش حجم معاملات بوده ایم، گفت: به نظر می رسد افزایش حجم معاملات با پختگی صورت گرفته است.
مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری آرنیکا اقتصاد با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بازار سرمایه از رشد جا مانده بود، تاکید کرد: بر اثر آثار روانی تحریم ها و مشکلات اقتصادی شاهد ریزش بورس طی دو سال گذشته بوده ایم.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه توجه به چشم انداز موجود بازار سرمایه جای رشد دارد، خاطرنشان کرد: اخبار موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه خارجی ها به دنبال سرمایه گذاری در قالب پورتفولیو هستند که نتایج مستقیمی بر بازار خواهد داشت.
ناصر با بیان اینکه بازار سرمایه معمولا شش ماه زودتر از اقتصاد به سمت رشد اقتصادی می رود، اظهار کرد: رشد بورس طبیعی و ادامه دار خواهد بود البته نباید فراموش کرد که شاخص ممکن است در روزهایی متوقف شده و یا کاهش یابد که امری طبیعی است.
وی تاکید کرد: بازار سرمایه به پیشواز رونق رفته و این نشان از آن دارد که اقتصاد کشور در حال خارج شدن از رکود است به عبارت دیگر بازار سرمایه خروج اقتصاد از رکود را در ک کرده است.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران شرایط برای ورود به بازار سرمایه را با دیدگاه هشت ماه الی یک سال مناسب دانست و گفت: البته با رویکرد کوتاه مدت شش ماهه حضور در بازار سرمایه سودآور نخواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا