نخستین تامین مالی سیمان در بورس کالا

نخستین تامین مالی  سیمان در بورس کالا

شرکت سیمان سپاهان امروز با انتشار اوراق سلف موازی از طریق بورس کالای ایران توانست به میزان ٢٠٠ میلیارد ریال تامین مالی کند.

 پس از تامین مالی بلندت مدت شرکت های معدنی و پتروشیمی از طریق اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالای ایران، این بار نوبت به صنعت سیمان رسید تا شرکت های حاضر در این صنعت نیز به منظور تامین سرمایه در گردش، مسیر دیگری را به جز سیستم بانکی انتخاب کنند و بر این اساس روز دوشنبه 5 بهمن ماه، شرکت سیمان سپاهان با فروش 200 هزار تن سیمان پرتلند تیپ 2 در قالب اوراق سلف موازی استاندارد توانست 200 میلیارد ریال از طریق این ابزار مالی در بورس کالای ایران تامین مالی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، بر اساس این گزارش، مدیر بازارگردانی و فروش تامین سرمایه امین با اشاره به تقاضای 1300 میلیارد ریالی اوراق سلف سیمان سپاهان در مقابل عرضه 200 میلیارد ریالی افزود: امروز 5 بهمن ماه عرضه این اوراق برای تامین مالی سرمایه در گردش سیمان سپاهان از طریق بورس کالا انجام شد و تنها طی یک ثانیه اول کل اوراق عرضه شده به فروش رسید.

به گفته اسماعیل بینایی،حجم عرضه اولیه سلف موازی استاندارد سیمان حداکثر برای 200 هزار تن سیمان پرتلند تیپ 2 بود که تقاضای موجود در بازار نشان داد چندین برابر عرضه های فعلی در بازار متقاضی خرید این مدل از اوراق برای تامین مالی صنعت سیمان وجود دارد.

وی افزود: سود این اوراق 23 درصد روز شمار و بازدهی اوراق در سررسید 24 تا 28 درصد خواهد بود. در پایان دوره خریدار می‌تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند.

به گفته مدیر بازارگردانی و فروش تامین سرمایه امین تامین مالی صنعت سیمان از طریق بورس کالا در شرایط فعلی یکی از راههای قابل دسترس و آسان برای شرکت های سیمانی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا