10 دلیل برتری اندروید نسبت به iPhone 6s

10 دلیل برتری اندروید نسبت به iPhone 6s

در حالی که گوشی های آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس اخبار و توجه زیادی را به خود جلب کرده اند اما جالب است بدانید که ۸۲٫۸ درصد تمامی گوشی های هوشمند فروخته شده، از سیستم عامل اندروید بهره می برند. مسئله ی که قطعا دلایلی برای آن وجود دارد.

اپل همیشه با سیستم عاملش خاص بوده است و دقیقا همان حدی از بستر نرم افزاریش توقع دارد که به کاربران اجازه دسترسی می دهد. اما اندروید سیاست دیگری را در پیش دارد و کاربران تنوع انتخابی زیادی در راستای انتخاب سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز خود دارند. هم چنین سیستم عامل اندروید تمامی تکنولوژی اساسی را پشتیبانی می کند در حالی که برای مثال، اپل هنوز کاربران خود را آماده استفاده از تکنولوژی NFC یا صفحه نمایش های ۴K نمی بیند.


فضای ذخیره سازی بیشتر در ازای مبلغ کمتر

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صبحانه، گوشی های آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس از گوشی های با رده قیمت بسیار بالایی هستند و هم چنین به میزان فضای ذخیره سازی آن اپل پول گزافی دریافت می کنند. بطوری که شما فقط برای نسخه ی ۱۶ گیگ آن بین ۶۴۸ الی ۷۴۴ دلار بایستی هزینه پرداخت کنید و برای داشتن فضای بیشتر بایستی ۱۰۰ دلار دیگر به بودجه خود اضافه کنید.

حجم ۱۶ گیگ برای این گوشی بسیار غیر منطقی است. گرفتن عکس های ۱۲ مگاپیکسلی و ویدئوها سنگین با کیفیت ۴K ، دانلود موسیقی یا فیلم از iTunes و یا بعضی بازی هایی که به تنهایی نزدیک به ۲ گیگ فضا اشغال خواهد کرد و به علاوه خود سیستم عامل iOS 9 که فضای ۱٫۳ گیگابایتی اشغال میکند، همگی به بلا استفاده بودن نسخه ی ۱۶ گیگی آیفون اشاره دارند.

در حالی گوشی های پرچم دار اندرویدی با فضای ذخیره سازی منطقی ۳۲ گیگابایتی ارائه می شوند و از همه مهمتر microSD ها را به خوبی پشتیبانی می کنند و شما با هزینه ای کم، می توانید فضای ذخیره سازی گوشی خود را به خوبی افزایش دهید.

صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر

شعار اپل در خصوص محصولات آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس ” تنها چیزی که تغییر دادیم همه چیز است! ” اما مثل اینکه ” همه چیز” شامل رزولوشن صفحه نمایش نمی شود.

در سال ۲۰۱۴ که اپل اولین گوشی فول اچ دی خود را معرفی کرد در حالی بود که دو سال از رونمایی اولین گوشی فول اچ دی گذشته بود.

در حال حاضر هم هنوز گوشی ۶ اس پلاس در همان رزولوشن ۱۰۸۰p باقی مانده است و ۶ اس دارای رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ می باشد.

در مقابل گوشی سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم دارای رزولوشن ۴K می باشد و بسیاری دیگر از گوشی های اندرویدی رزولوشن صفحه ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ را دارا می باشند که باعث داشتن دقت تصویر بالا در مواقع تماشا ویدئو های با کیفیت یا بازی کردن یا مطالعه، می شود.

شخصی سازی، ویجت و پوسته های مختلف

اپل همیشه احساس پدری می کند و بجای مشتریان در خصوص اینکه چه می خواهند یا نمی خواهند، تصمیم می گیرد. این گوشی ها از رابط کاربری خاصی برخوردار هستند و شخصی سازی کمی در اختیار شما قرار می دهد.

در آیفون شما فقط می توانید چند ویجت خاص در کشوی اعلانات خود قرار دهید در صورتی در دنیای اندروید شما دسترسی به هزاران نوع ویجت دارید و در هر قسمت از گوشی خود شامل صفحه اصلی یا صفحه قفل گوشی بگذارید.

هم چنین شما می توانید از تم های بسیار زیادی برای گوشی اندرویدی خود بهره ببرید و شرکت های مانند سامسونگ و ال جی خود Skin های مختلفی برای گوشی های خود ارائه می دهند.

تنوع سخت افزاری زیاد

شما می توانید سیستم عامل اندروید را بر روی گوشی های بسیار متفاوت، با طراحی و قابلیت های متفاوت ببینید و در بین آنها مورد مناسب خود را انتخاب کنید و نیز می توانید اندروید را بر روی صفحه نمایش بزرگ یا صفحه نمایش کوچک یا کیبورد فیزیکی و … تجربه کنید.

در حالی که در انتخاب آیفون در بین سه الی چهار مدل کاملا محدود هستید.

آزادی در نصب هر نرم افزاری

شما در انتخاب نرم افزار و نصب آن بر روی گوشی آیفون خود محدود هستید و هر نرم افزاری که انگشت روی آن بگذارید، شاید نتوانید آن را نصب کنید. اگر به نظر اپل نرم افزاری با سیاست های خاصشان مطابق نباشد، شما آن نرم افزار نخواهید توانست خرید.

در حالی که در Play Store اندروید، دسترسی شما به تمام نرم افزار ها فراهم هست و گوگل حتی میدان رقابت به دیگر شرکت ها مانند Appstore آمازون، داده است و حتی شما می توانید فایل های APK را از هر منبع دیگری دانلود و آن را برروی گوشی خود نصب کنید.

دسترسی به فایل های سیستم

شما در محیط اندروید به راحتی می توانید فایل های خود را به کامپیوتر یا برعکس، انتقال بدهید و هیچ محدودیت در جنس فایل نخواهید داشت.

در حالی که برای انتقال فایل در آیفون، شما احتیاج به نصب نرم افزار iTunes دارید و حتی باز هم شما تمامی فایل ها را نمی توانید انتقال دهید و فقط توانایی دسترسی به فایل مدیا خواهید داشت.

توانایی اشتراک گذاری تمام محیط ها

زمانی که شما صفحه ای در مرورگر خود می بینید، مکانی در نرم افزار ناوبری یا عکسی در گالری خود که نظر شما را به خود جلب می کند، می توانید به راحتی هر چه تمام تر از طریق منو Share، آن را در تمام نرم افزار مختلف که شامل نرم افزار های پیش فرض یا حتی نرم افزار های که خود بعد نصب کرده اید، می باشد بدون مشکلی به اشتراک بگذارید.

در حالی که گوشی آیفون فقط نرم افزار های خاصی که مرورگر یا گالری و یا نرم افزارهای دیگرش، بطور خاص پشتیبانی می کند، به شما قابلیت اشتراک گذاری می دهد چون به نظر می رسد که اپل زیاد اهمیتی خاصی به محیط های Google+ یا WhatsApp یا Pinterest و… نمی دهد.

دکمه بازگشت

دکمه بازگشت در اندروید راه بسیار ساده و کارآمدی برای بازگشت به هر جایی که در صفحه قبل بوده اید، است. این دکمه در سرتاسر تمامی نرم افزارها کار خواهد کرد و کار بازگشت به نرم افزارهای قبلی خود را بسیار راحت می سازد.

ساپورت Multiwindow

اگر می خواهید از گوشی خود به صورت چند پنجره ای همزمان کار کنید، قطعا گوشی از برند سامسونگ یا ال جی، گوشی خواهد بود که دنبالش هستید.

به راحتی در این گوشی ها می توانید صفحه نمایش خود را تقسیم و به نرم افزارهای مختلف اختصاص دهید.

در حال حاضر در هسته اصلی اندروید این قابلیت قرار نگرفته است اما در اندروید نسخه ی بعدی یعنی مارشملو شاهد آن خواهیم بود.

هم چنین اپل، قابلیت view split-screen را در نسخه ی جدید سیستم عامل خود نیز تعبیه کرده است ولی این قابلیت فقط برای تبلت هایش در دسترس است و گوشی های این شرکت از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

پشتیبانی کامل از فناوری NFC

سال هاست که گوشی های اندرویدی با چیپ های داخلی NFC ارائه می شوند. با داشتن فناوری NFC در گوشی خود، به راحتی با گجت های دیگر می توانید جفت شوید یا فایل های خود، مخاطبین و… را به اشتراک بگذارید. همچنین می توان بعنوان کلیدی برای باز کردن درها یا کیف الکترونیکی خود، از آن بهره ببرید.

کمپانی اپل از این فناوری در iPhone 6s و iPhone 6s Plus فقط برای استفاده از Apple Pay استفاده کرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا