صعود بورس تا نیمه کانال 68 هزار واحدی

صعود بورس تا نیمه کانال 68 هزار واحدی

بورس تهران که این روزها بر مدار سودآوری و رشد شاخص قرار گرفته است، امروز نیز در ادامه روند مثبت خود در دو ساعت اول معاملات 715 واحد رشد کرد و ضمن شکست کانال 68 هزار واحدی در ارتفاع 68 هزار و 455 واحد قرار گرفت.

رونق بازار سهام که از هفته‌های پیش با موتور پرقدرت اجرای برجام و لغو تحریم‌ها روشن شده و با ورود نقدینگی تازه در مسیر روبه رشدی قرار گرفته است، این روزها با انتشار اخبار خوب در زمینه عقد قراردادهای تجاری میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی در صنایع خودروسازی، فولاد، معدن و ... درصدد تکرار کانال شکنی‌ها و ثبت رکوردهای تازه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، امروز نیز سهام گروه خودرویی و بانکی کماکان در صدر توجه سهامداران قرار دارند و نمادهای این دو گروه مشارکت بالای سهامداران حقیقی را در خرید شاهدند. چند روزی است که نماد شرکت‌های فولادی و سنگ‌آهنی نیز مورد اقبال سهامداران قرار گرفته و حجم معاملات قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌کنند.

نماد معاملاتی شرکت فولاد مبارکه دیروز و امروز جزو نمادهایی با بالاترین تاثیر مثبت بر شاخص بود. معاون وزیر صنعت از رویدادهای مثبت در پیش رو برای دو صنعت معدن و فلزات اساسی در سفر رئیس‌جمهور به ایتالیا و آماده شدن تفاهم‌نامه‌های ۵ میلیارد یورویی و تفاهم نامه فولاد مبارکه با ایرتیک خبر داده و اعلام کرده است: در تفاهم‌نامه‌ هایی که با شرکت پرشین متالیک ایتالیایی به صورت ۶۰ درصد سهم ایتالیا و ۴۰ درصد سهم ایمیدرو آماده شده، سرمایه‌گذاری هایی به صورت مشترک در حوزه فولاد و زنجیره فولاد در جنوب کشور از چابهار تا بندرعباس یا جاسک انجام می شود.

بررسی ترکیب خریداران و فروشندگان پرمعامله‌ترین نمادهای بورس تهران تا ساعت 10:30 نشان می‌دهد در نمادهایی مانند فولاد، ذوب، خاور، خزامیا، فاراک، وبملت، بترانس، خودرو و خبهمن سهامداران حقیقی بیشترین سهم را در خرید این نمادها داشته‌اند و در سمت فروش نیز به جز نمادهای بترانس، خودرو و فولاد که حقوقی‌ها اقدام به عرضه گسترده سهام کرده‌اند، کماکان حقیقی‌ها سهم بیشتری در فروش این نمادها داشته‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا