مذاکره برای ورود ۳ فروند ایرباس ۳۲۰ تا پایان ۹۴/ راه‌اندازی مجدد مسیر پروازی بانکوک

مذاکره برای ورود ۳ فروند ایرباس ۳۲۰ تا پایان ۹۴/ راه‌اندازی مجدد مسیر پروازی بانکوک

اقتصاد > صنعت - مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر از ورود ۳ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ تا پایان امسال به ناوگان هوایی کشور با استفاده از روش "اجاره به شرط تملیک" خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود شکرآبی گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها شرایط برای مذاکرات مستقیم با شرکت‌های بزرگ در بخش‌های مختلف صنعت هوانوردی فراهم شده است.

وی افزود: با لغو تحریم‌ها چشم‌انداز روشنی در انتظار صنعت هوانوردی کشور است که حضور کشورهای صاحب فن در اجلاس هوانوردی ایران به فاصله چند روز پس از اجرای برجام نشان از اهمیت این صنعت دارد بنابراین فعالان صنعت هوانوردی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از این فضا به نحو احسن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر افزود: این شرکت هواپیمایی در نظر دارد برای توسعه ناوگان هوایی خود نسبت به تامین هواپیماهای دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد اقدام کند.

شکرآبی با بیان اینکه در آینده نزدیک چند مسیر داخلی و اروپایی توسط شرکت هواپیمایی قشم‌ایر راه‌اندازی می‌شود گفت: راه‌اندازی مسیرهای جدید اعم از داخلی و بین‌المللی نیازمند توسعه ناوگان است که در همین راستا نوسازی و بازسازی ناوگان شرکت هواپیمایی قشم در دستور کار قرار گرفت و طی مذاکرات انجام شده با تعدادی از لیزورهای هواپیما (اجاره دهندگان) در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ برای ورود ۳ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ به روش اجاره‌ به شرط تملیک مذاکره شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم تاکید کرد: همچنین با توجه به شرایط به وجود آمده و حضور شرکت‌های بزرگ لیزینگ در اجلاس هوانوردی ایران از این فرصت به وجود آمده استفاده خواهیم کرد تا اواسط تابستان سال آینده با ورود ۴ فروند ایرباس دیگر تعداد ناوگان این شرکت افزایش یابد.

وی گفت: درحال حاضر تعداد ناوگان شرکت هواپیمایی قشم‌ایر ۱۳ فروند است که با ورود ۷ فروند ایرباس تا اواسط سال آینده تعداد کل ناوگان این شرکت هواپیمایی به ۲۰ فروند افزایش خواهد یافت.

شکرآبی افزود: از ۱۳ ناوگان موجود قشم ایر دو فروند ایرباس ۳۲۰، سه فروند ایرباس ۳۰۰-۶۰۰، چهار فروند هواپیمای آر.جی و چهار فروند دیگر نیز فوکر ۱۰۰ هستند.

شکرآبی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت هواپیمایی قشم به ۱۸ مقصد داخلی و ۱۲ مقصد خارجی پرواز دارد گفت: از ۱۲ مقصد بین‌المللی این شرکت هواپیمایی ۵ مقصد به صورت برنامه‌ای در طول سال و ۷ مقصد نیز به صورت فو‌ق‌العاده برای ایام نوروز و اوایل تابستان انجام می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا