مردمان کدام استان‌ها بیکارتر هستند؟ +نمودار

مردمان کدام استان‌ها بیکارتر هستند؟ +نمودار

مرکز آمار نرخ بیکاری پاییز سال 94 را 10.7 درصد اعلام کرد که نسبت به فصل قبل کاهش 0.2 درصدی داشته و نرخ مشارکت اقتصادی هم 38.1 درصد اعلام شده است. اما بیکارترین استان‌های کشور کدامند؟

 بر اساس گزارش مرکز آمار، چهار استان کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و مازندران چهار استانی هستند که بالاترین نرخ بیکاری را دارند. نرخ بیکاری در این استان‌ها به ترتیب 18.6، 17، 16.7 و 15.3 گزارش شده است. نرخ بیکاری در این استان‌ها در مقایسه با تابستان 94، افزایش داشته است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، در مقابل چهار استان مرکزی، آذربایجان شرقی، سمنان و تهران کمترین نرخ بیکاری را دارند. نرخ بیکاری در این استان‌ها به ترتیب عبارت است از 5، 6.7، 7.2 و 7.6 درصد. همچنین مقایسه نرخ بیکاری در مورد این چهار استان نشان می‌دهد که نرخ بیکاری پاییز در مقایسه با تابستان کاهش یافته است.

 علاوه بر نرخ بیکاری بررسی نرخ مشارکت استان‌ها هم نشان می‌دهد بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی مربوط به اردبیل، یزد، خراسان رضوی و شمالی است که نرخ مشارکت آنها به ترتیب 44.3، 42.1، 41.9 و 41.6 گزارش شده است.

پایین‌ترین نرخ مشارکت اقتصادی هم مربوط به چهار استان سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان و گلستان است که نرخ مشارکت اقتصادی آنها به ترتیب 30.3، 34.6، 35.4 و 35.6 درصد گزارش شده است.

نرخ بیکاری و مشارکت دیگر استان‌ها را در نمودار مشاهده می‌کنید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا