چرا قبوض تلفن به دست مردم نمی‌رسد؟

چرا قبوض تلفن به دست مردم نمی‌رسد؟

یکی از مشکلاتی که از مدتی پیش گریبان‌گیر مشترکان تلفن ثابت شده، نرسیدن قبوض به دست آن‌ها و قطع شدن خطوط آن‌ها به‌علت پرداخت نکردن قبض است، معضلی که موجبات نارضایتی بسیاری از مشترکان تلفن ثابت را فراهم کرده است.

با مراجعه به دفاتر امور مشترکان به‌راحتی می‌توان فهمید که بیشتر معترضان به قطعی تلفن همراه یا ثابت، علت پرداخت نکردن بدهی خود را عدم ارائه قبوض به درب منزل می‌دانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، از آنجائی که محاسبه میزان کارکرد تلفن به‌صورت متمرکز در مرکز مخابرات انجام می‌شود و مشترک از مقدار مصرف ماهیانه خود ناآگاه است، باید برای اتصال مجدد خط تلفن خود به باجه‌های امور مشترکان مراجعه کند، که با توجه به این مشکلات و ناهماهنگی‌ها، ضروریست مسئولان به فکر پیگیری این مسأله و چاره‌جویی جدی باشند تا این مشکل برطرف شده و برای شهروندان ایجاد معضل نکند.

یکی از شهروندان بیجاری در این‌باره گفت: بدون اطلاع پیشین تلفن خانه من قطع شده، در حالی که هیچ‌گونه قبض تلفنی برای من نیامده است.

احمدی با اشاره به این‌که باید توجه بیشتری در این زمینه از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود، خاطرنشان کرد: برای گرفتن قبض المثنی باید مبلغی به دفاتر پرداخت کرد که این مسأله پذیرفتنی نیست.

یکی دیگر از شهروندان نیز با تأکید بر این‌که در گذشته قبض تلفن وی به درب منزل می‌آمده است، تصریح کرد: دو سه دوره است که قبض تلفن به دست ما نمی‌رسد که همین امر موجب شده امروز به‌علت قطعی تلفن منزل، علیرغم این‌که کارمند هستم مرخصی بگیرم و پیگیر موضوع شوم.

وی تعامل و همکاری شرکت مخابرات و شرکت پست به‌عنوان زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات را خواستار شد.

مدیرعامل اداره مخابرات بیجار در این زمینه گفت: وظیفه پخش و توزیع قبوض تلفن همراه و ثابت به عهده اداره پست است، ما در موعد مقرر همه قبوض تلفن‌های ثابت و همراه را به اداره پست تحویل می‌دهیم اما ظاهراً این اداره برای توزیع آن‌ها دچار مشکلاتی شده است.

به‌زودی مشکل عدم توزیع قبوض تلفن برطرف می‌شود

«محمد باشوکی» با اشاره به جلسه‌ای که چند وقت پیش با اداره پست داشته‌اند، گفت: به‌زودی با همکاری این دو اداره و مشارکت مردم، مشکل توزیع قبوض برطرف می‌شود و دریافت نکردن قبوض به‌دست مردم برای همیشه مرتفع می‌شود.

رئیس اداره پست شهرستان بیجار نیز، ضمن تائید مشکل توزیع قبوض تلفن در این شهر گفت: از حدود 16 هزار قبض تلفنی که به این اداره تحویل داده می‌شود، حدود 25 درصد آن‌ها فاقد کدپستی و یا کدپستی آن‌ها اشتباه می‌باشد.

دریافت نکردن قبوض به‌علت نداشتن کدپستی است

«رشید حسین‌پور» با تأکید بر این‌که بیشتر مشکلات موجود در زمینه عدم رسیدن قبوض تلفن همراه و ثابت مربوط به نداشتن کدپستی است، گفت: بسیاری از مردم پس از تغییر محل سکونت خود اقدام به تصحیح کدپستی و نشانی نمی‌کنند که این امر موجب مشکلات زیادی در زمینه ارسال قبوض می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ملاک عمل توزیع قبوض، پلاک فلزی کدپستی درب منازل است، افزود: تعدادی از منازل و مغازه‌ها فاقد پلاک فلزی کدپستی می‌باشند و ما از مردم می‌خواهیم که با ما همکاری کرده و کدپستی خود را فعلاً به صورت دستی در درب منازل خود درج کنند تا در آینده، توسط شهرداری و این اداره برای آن‌ها پلاک فلزی در نظر گرفته شود.

رئیس اداره پست بیجار از برطرف کردن این مشکل تا پایان سال خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری مخابرات، ما با ثبت همه آدرس‌ها و کدهای پستی دقیق، در پی حل ریشه‌ای این موضوع هستیم که در این باره مردم هم باید با ما همکاری لازم را داشته باشند.

حسین‌پور یادآور شد: افرادی که قبض‌های تلفن خود را دریافت نمی‌کنند با در دست داشتن یکی از قبوض پیشین خود به این اداره مراجعه کنند تا مشکل آن‌ها برای همیشه برطرف شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا