آخرین عملکرد تجاری ایران در دوران تحریم/کشورهایی که بیشترین کالا را از ایران خریدند

آخرین عملکرد تجاری ایران در دوران تحریم/کشورهایی که بیشترین کالا را از ایران خریدند

اقتصاد > بازرگانی - آمار مربوط به عملکرد تجاری ده ماهه ایران در شرایطی توسط گمرک منتشر شد که در دی همچنان تحریم های اقتصادی علیه ایران پابرجا بود.

گمرك ايران گزارش عملكرد تجارت خارجي كشور در ده ماهه سالجاري را اعلام كرد كه بر اين اساس تراز تجارت خارجي همچنان مثبت باقي مانده و حجم صادرات غير نفتي كشورمان يك ميليارد و 864 ميليون دلار بيشتر از واردات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واردات كشورمان در مدت ياد شده به 30 ميليارد و 167 ميليون دلار رسيد كه اين ميزان واردات 22و 34صدم درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده  است. همچنين در9 ماهه امسال ميزان صادرات غير نفتي كشورمان به 32 ميليارد و 31 ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال 11 و 16صدم درصد كاهش داشت.

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده  شامل گازهاي نفتي و هيدروكربورهاي گازي شكل،پروپان مايع شده و قير نفت   بوده وعمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين ،عراق ، امارات متحده عربي،هند و  افغانستان بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به ذرت دامي با سهم 3 و 50صدم درصدي از كل ارزش واردات ،گندم با 2 و 9صدم درصد ، لوبياي سويا با يك و 94 صدم درصد و كنجاله سويا با يك و 73 صدم درصد اختصاص دارد    كه  به ترتيب از كشورهاي  چين، امارات متحده عربي، كره جنوبي، تركيه  و سويس وارد كشور شده است.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا