بررسی تکنیکال شاخص کل بورس

تفسیر پیروزی گاوها بر خرس ها در نمودار شاخص کل

تفسیر پیروزی گاوها بر خرس ها در نمودار شاخص کل

شاخص بورس تهران پس از 24 ماه رکود و پشت سر گذاشتن روند فرسایشی با نزدیک شدن به روز اجرای برجام استارت صعود را آغاز و در 14 روزکاری بیش از 6000 واحد رشد کرد.

خوش بینی به آینده اقتصاد در دوران پسا تحریم موجب شد نقدینگی جدیدی به سوی صنایع خودرویی ، بانکی وبیمه ای بورس ،روانه شود چرا که این صنایع بیشترین تاثیر منفی را از تحریم های سال های اخیر پذیرفته بودند.گروه های خودرو،بانک ،بیمه و حمل و نقل بیشترین تاثیر مثبت را در رشد روزهای اخیر بورس ایفا کردند.
آرام ملک محمد تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین خوش بینی به تحول در بنگاه های اقتصادی و انعقاد قرارداد با شرکت های معتبر دنیا را دلیل اصلی بالا رفتن حجم و ارزش معاملات گروه خودرو عنوان کرد و افزود: از سویی با لغو  تحریم سوئیت و رفع تحریم 12 بانک ایرانی اقبال فعالین بازار سرمایه به گروه بانکی نیز افزایش یافت.

وی  ابلاغ  فرمول خوراک  پتروشیمی ها توسط وزارت نفت را یکی دیگر از عوامل رشد بورس برشمرد و تصریح کرد:تعیین  نرخ خوراک پتروشیمی ها به یکی از مهمترین ابهامات بزرگ و چالش های بازار سرمایه در دوسال اخیر پایان داد .

این تحلیلگر تکنیکال در خصوص روند شاخص کل بورس تهران گفت: بعد از شکستن روند نزولی بلند مدت طی روز های گذشته امروز شاخص کل با رشد 779.69 واحدی بر مدار67740 نشست و از سد خط روند نزولی ترسیم شده گذشت.
ملک محمد تصریح کرد: این در حالی است که کمی بالاتر و در محدوده 68500 مقاومت فیبو اکسپنشن و در محدوده 70400 سقف کانال نزولی (فرضی) را داریم از طرفی اندیکاتور استوکاستیک در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است و خوش بینی مفرط و رفتار هیجانی در بازار موج میزند و در این مقطع، بازار شایعات داغ است.
وی تاکید کرد:به نظر میرسد قدرت این موج صعودی رو به اتمام است و عرضه های سنگین حقوقی ها درگروه بانک باعث عقب نشینی حقیقی ها شده است  لذا به نظر میرسد بازار نیاز به یک استراحت و اصلاح اندیکاتورها دارد  و به احتمال زیاد بیشینه رشد شاخص همان سقف کانال می باشد و بعد از آن تا محدوده 65 هزار میتواند اصلاح کند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به چشم انداز روشن اقتصادی کشور و ورود موج نقدینگی با نگاه سرمایه گذاری بلند مدت به بورس ،خاطر نشان کرد:بخشی از این نقدینگی در انتظار اصلاح قیمت سهام شرکت ها است لذا به  سرمایه گذاران توصیه کرد در خرید و فروش های خود  هیجانی عمل نکنند و دغدغه از جا ماندن از روند رو به رشد را نداشته باشند زیرا فرصت خرید همیشه وجود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا