بهای اونس دیروز به بالاترین رقم یک ماه اخیر رسید؛

فرصت طلبی طلا از اخبار

فرصت طلبی طلا از اخبار

بهای جهانی اونس بار دیگر امروز با افزایش روبرو شد که علت اصلی آن علاوه بر اخبار سیاسی منتشره شد مبنی بر اتفاقات اخیر در خاورمیانه، کاهش چشمگیر شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی بوده است

بهای جهانی اونس بار دیگر امروز با افزایش روبرو شد که علت اصلی آن علاوه بر اخبار سیاسی منتشره شد مبنی بر اتفاقات اخیر در خاورمیانه، کاهش چشمگیر شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی بوده است.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا که شب گذشته با افزایش همراه شده بود روز سه شنبه نیز به روند صعودی خود ادامه داد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰/۱ درصد افزایش به بیش از ۱۰۷۶ دلار رسید، این در شرایطی است که  بهای این فلز گرانبها روز گذشته با ۲/۲ درصد افزایش روبرو شده بود و برای لحظاتی به بیش از ۱۰۸۳ دلار رسید که این بالاترین رقم در یک ماه اخیر به شمار می رود.

از سویی بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی رویترز انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در چین نیز فشار زیادی را بر ارزش سهام وارد کرده که این موضوع موجب تشدید نگرانی های بین المللی نسبت به افت رشد اقتصادی چین شده است.

طلا که بهترین گزینه جایگزین برای سرمایه گذاری در دوران تنش های سیاسی و افت ارزش سهام است، از تحولات اخیر سود برده و از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون روندی صعودی را پشت سر گذاشته است.

البته بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی موقتی خواهد بود و با توجه به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و احتمال تکرار این مساله در ماه های آینده، قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

قیمت طلا سال گذشته با افت ۱۰ درصدی روبرو شده است. این برای سومین سال متوالی است که قیمت طلا با کاهش همراه می شود.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز روز دوشنبه تاکید کرد: وضعیت اقتصادی آمریکا آنقدر باثبات و مستحکم شده است که فدرال رزرو می تواند امسال ۳ بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا