ماشین ها جای انسان‌ را خواهند گرفت

ماشین ها جای انسان‌ را خواهند گرفت

اقتصاد > بازارکار - صدای اقتصاد نوشت:پنج میلیون شغل در اقتصادهای پیشروی جهان به دلیل توسعه تکنولوژی در پنج سال آینده از دست خواهد رفت.

بر اساس گزارش‌های مجمع جهانی اقتصاد که روز دوشنبه منتشر شد، پیشرفت و توسعه هوش مصنوعی و تکنولوژی رباتیک باعث مختل شدن کسب‌وکارهای مختلف خواهد شد. همانطور که انقلاب صنعتی روی کسب‌وکارها تأثیر گذاشت، پیشرفت تکنولوژی نیز اثرگذار خواهد بود.

اداره‌ها بیش از هر جای دیگری در معرض خطر هستند. این انقلاب صنعتی چهارم است. انقلاب صنعتی چهارم، اصلی‌ترین موضوع در نشست امسال داووس بود.

تأثیر انقلاب تکنولوژی، هسته مرکزی بحث‌های امسال دورهمی رهبران بزرگ جهان در کوه‌های آلپ سوئیس بود.

بیش از 350 شرکت بزرگ جهان از 15 بازارهای نوظهور و پیشرفته در مجمع دور هم جمع شده‌بودند. این اقتصادها روی هم رفته 65درصد از نیروی کار جهان را تشکیل می‌دهند.

حدود 7.1میلیون شغل در کشورهای ثروتمند به وسیله اتوماسیون از دست خواهد رفت. البته 2.1میلیون فرصت شغلی جدید نیز برای انسان‌ها ایجاد خواهد شد. به این ترتیب 5میلیون شغل از روی زمین برای انسان‌ها محو خواهد شد.

کشورها باید نیروی کار خود را انتقال بدهند و تا بتوانند پیشرفت کنند و همزمان با تغییر به مسیر خود ادامه بدهند.

سرمایه‌گذاری کشورها و دولت‌ها در تحصیل و برنامه‌های آموزشی برای بزرگسالان بهترین نقطه برای شروع است.

در حال حاضر 65درصد از کودکان در مدرسه ابتدایی سرگرم آموزش‌هایی هستند که در نهایت به شغلی می‌رسد که هنوز وجود خارجی ندارد.

علاوه بر آن شرکت‌ها نیز باید تنوع در زمینه جنسیت و سن در مورد استخدامی‌های خود ایجاد کند. این مسئله از الزامات دنیای مدرن است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا