تلگراف: برای روحانی فرش قرمز پهن نکنید

تلگراف: برای روحانی فرش قرمز پهن نکنید

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از توافق اخیر هسته ای که به عنوان میراث دوران ریاست جمهوری اوباما خوانده می شود قرار است هفته جاری به فرانسه و ایتالیا برود و با فرش قرمز از وی استقبال شود.

روزنامه تلگراف در گزارشی در این باره می نویسد: روحانی سه شنبه هفته گذشته مکالمه تلفنی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس داشت و در آن کامرون به روحانی ضمن تبریک به رئیس جمهوری ایران  ابراز امیدواری کرد که اکنون که تحریم ها دیگر برداشته و 38 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران نیز آزاد شده اند، انگلیس می تواند تجارت بیشتری با ایران در بخش های بانکی، اقتصادی و مالی صورت دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نامه نیوز، تلگراف در ادامه این گزارش با بیان اینکه غرب روحانی را یک رئیس جمهور میانه رو می داند اما باید مجددا حقیقت نظام ایران را بازگو کرد به رده های قدرت در ایران اشاره و می نویسد که رهبر ایران مسئولیت مستقیم سپاه پاسداران را بر عهده دارد و شخص اول مملکت رهبر ایران است نه روحانی.

این گزارش در ادامه می نویسد: توافق هسته ای ماه نوامبر که در غرب و ایران برای امضای آن جشن برپا شد سوالات بسیاری برجا گذاشته است و این برای نخستین بار نیست که روحانی بر سر مجادله ای با غرب پیروز می شود.

در سال 2006 روحانی در تهران میزبان مذاکرات هسته ای با تروییکا بود و مذاکرات هسته ای را به پیش برد. مسئول مذاکرات در آن زمان روحانی بود که در آستانه موفقیت بود و از آن زمان بود که روحانی در غرب مرد میانه رو تعریف خوانده شد.

تلگراف در پایان این تحلیل می نویسد که با شکست توافق سال 2006 بر سر برنامه هسته ای ایران روشن شد که در ایران نیروی میانه رویی وجود ندارد و هنوز بسیاری در غرب این درس را نگرفته اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا