ورود اولین هواپیماهای نو در سال جاری/مذاکره با آمریکا برای برقراری پرواز مستقیم،به زودی

ورود اولین هواپیماهای نو در سال جاری/مذاکره با آمریکا برای برقراری پرواز مستقیم،به زودی

اقتصاد > صنعت - وزیر راه و شهرسازی از مذاکره برای برقراری خط هوایی مستقیم با آمریکا خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، عباس  آخوندی در حاشیه اجلاس هوانوردی 2016 در جمع خبرنگاران درباره اولویت های ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: ما هم تقاضای داخلی و هم تقاضای خارجی داریم اما برنامه ما تقویت ناوگان هوایی کوتاه برد و برد بلند است، چرا که تعداد زیادی از ایرانیان در سراسر جهان هستند و تعداد زیادی هم مسافر داخلی داریم بنابراین می توانیم پروازهای برد بلند و برد کوتاه را داشته باشیم. از همین رودر مذاکرات طبقه بندی نخواهیم داشت.

او گفت: اولین قرارداد ما با ایرباس برای 114 هواپیماست  و امیدواریم اولین هواپیماها را در سال جاری وارد ناوگان هوایی کشور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از تمام شرکت های خصوصی برای خرید هواپیما حمایت می کنیم و امیدواریم به زودی مذاکرات با بوئینگ را داشته باشیم.

آخوندی درباره ایرلاین های خارجی نیز گفت:برای پروازهای بین کشوری، ایرلاین های خارجی با ما قراردادهای مستقیم داشته اند اما این مذاکرات  به این مفهوم نیست که ایرلاین های داخلی در داخل کشور دیگر پرواز نداشته باشند.

او درپاسخ به این پرسش که چند درصد از ناوگان هوایی فرسوده است،گفت: ما تعداد 256 فروند هواپیما داریم که تنها 150 فروند هواپیما عملیاتی است؛ بنابراین بیش از 40 درصد ناوگان هوایی ما غیرعملیاتی است.

وزیر راه و شهرسازی درباره ایجاد خط هواپی ایران و آمریکا اظهارداشت: انشالله مذاکرات آن را سازمان هواپیمایی انجام خواهد داد.

وی درپاسخ به انتقادات صورت گرفته از خریدهای جدید که عنوان می شود فرسوده هستند، گفت: این قراردادها همه مربوط به گذشته است و در قراردادهای جدید همه هواپیماها نو خواهند بود و امیدواریم سن ناوگان هوایی کشور کاهش یابد.

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما نیز در همین رابطه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه تحریم سوخت چه زمانی لغو می شود،گفت:تحریم های سوختی به عنوان اولین مرحله ای بود که اعلام کردیم،در برخی کشورها لغو شده و امیدواریم ظرف یک یا دو هفته آینده همه این تحریم ها برداشته شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا