خون تازه در رگ های همابا 114 هواپیمای تازه /پرچم ایران باز هم بر فراز آسمان جهان گسترده می شود

خون تازه در رگ های همابا 114 هواپیمای تازه /پرچم ایران باز هم بر فراز آسمان جهان گسترده می شود

اقتصاد > صنعت - هم وزیر راه و شهرسازی و هم هواپیمایی هما اعلام کرده که ایران 114 فروند ایرباس از فرانسه می خرد. این خبر به تعبیر رسانه های معتبر بین المللی برای فرانسه که هنوز از رکود 2008 بیرون نیامده،بزرگترین رویداد چند سال اخیر محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین،هما قدیمی ترین ایرلاین هوایی کشور است.با حمل پرچم ایران برند هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.می گویند اولین پرواز هما با هواپیماهای جت در سال ۱۹۶۵ با استفاده از یک فروند بوئینگ ۷۲۷-۱۰۰ در مسیر تهران-بیروت انجام شد. اگرچه این ایرلاین قدیمی دوران فراز و نشیب بسیاری را طی کرده اما شاید مهمترین دوران نشیب آن به زمانی برگردد که به دلیل کشمکش پرونده هسته ای ناچار شد بسیاری از هواپیماهای خود را زمین گیر کند.هرچند که تا پیش ازاین به دلیل تحریم فروش قطعات از سوی امریکا قرار داشت اما تحریم‌ها سبب شد تا هما تبدیل به ناوگانی فرسوده و قدیمی شود. به طوری که این شرکت نه تنها جایگاه ممتاز جهانی خودکه  در دهه هفتاد بدست آورده بود، را به کلی از دست داد، بلکه با سرمایه‌گذاری برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات عربی متحده، قطر و بحرین بر صنعت هوایی خود، در منطقه خاورمیانه نیز به عنوان یک شرکت هواپیمایی درجه دو شناخته شد.

براساس گزارش های موجود بسیاری از پروازهای بین‌المللی هما به دلیل کمبودهای این شرکت متوقف شده و شبکه پروازی داخلی این شرکت نیز با وجود افزایش تقاضاها تغییر چندانی نداشت. به دلیل عمر زیاد هواپیماهای این شرکت میزان تأخیر پروازهای آن نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت.

با برداشته شدن تحریم ها هما و سایر ناوگان هوایی کشور جان دوباره می گیرند.رییس جمهور به زودی عازم سفر اروپایی می شود که دومین مقصدش فرانسه است.کشوری که قرار است 114 فروند هواپیمای جدید به ایران بفروشد تا هم در رقابت با بوئینگ برنده باشد و هم بازار ایران که حالا نیاز به نوسازی اساسی دارد،از آن خود کند.

با ورود 114 فروند هواپیمای جدید،ایرلاین هما با پرچم ایران جان دوباره می گیرد.عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امیدوار است که با این حرکت،ناوگان هوایی کشور را به دوران اوج گذشته بازگرداند.

 

3535

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا