پیش‌بینی وزیر سعودی از آینده ایران و آمریکا

پیش‌بینی وزیر سعودی از آینده ایران و آمریکا

فرانس پرس نوشت: عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی ایران را متهم کرد که «هم‌چنان حامی اصلی تروریسم در جهان است» و گفت که به باور او نزدیکی روابط ایران و ایالات متحده محتمل نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، عادل الجبیر که در یک نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود سخن می‌گفت اظهار کرد که «شاهد نزدیکی روابط ایران و آمریکا نخواهیم بود. به طور کل به نظر من ایالات متحده از فتنه‌گری‌های ایران و فعالیت‌های شریرانه آن کشور بسیار آگاه است ... و فکر نمی‌کنم ایالات متحده نسبت به ماهیت تهران دچار هیچ‌گونه توهمی باشد.»

عادل الجبیر این سخنان را پس از دیدار خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، بیان کرد؛ این دیدار در جریان نشست وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی انجام شد.

جان کری در دیدار روز شنبه خود از عربستان، بار دیگر کوشید تا به هم‌پیمانان کشورش در خلیج فارس که از «گرمی» روابط بین ایران و آمریکا ابراز نگرانی می‌کنند، تضمین‌هایی بدهد.

این نگرانی‌ها پس از آن شدت گرفته که ایران و قدرت‌های غربی موفق شدند به توافقی هسته‌ای دست پیدا کنند که در نتیجه آن بخشی از تحریم‌ها علیه ایران نیز برداشته می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا