نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده/ فرسوده ها چقدر وام می گیرند؟

نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده/ فرسوده ها چقدر وام می گیرند؟

اقتصاد > صنعت - ایران خودرو، جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رونمایی شد و به امضای هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایر نهادها و دست اندرکاران اجرای این طرح رسید.

نوبخت در آیین آغاز اجرای این طرح گفت: بی شک صنعت خودرو پس از گذار از دوران سخت تحریم ها با استفاده از تکنولوژی های جدید و به روز دنیا، می تواند خودروهایی مناسب تر تولید کرده و به مردم تحویل دهد.

وی تصریح کرد: برخی از کارشناسان نگران بودند تا اجرای طرح تسهیلات 25 میلیونی خودرو باعث افزایش تورم در جامعه شود اما خوشبختانه با تمهیداتی که از سوی دولت، نظام بانکی و خودرو سازان در نظر گرفته شده بود شاهد بودیم که در دی ماه نرخ تورم نقطه به نقطه، تورم ماهانه و سالانه کاهش یافت.

گفتنی است اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری از ابتدای بهمن ماه کلید خورد و ثبت نام تاکسی های فرسوده از 12 بهمن ماه همزمان با ایام مبارک دهه فجر آغاز می شود.

در این طرح 90 هزار دستگاه خودروی سمند و پژو 405 دوگانه سوز، جایگزین تاکسی های فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری خواهد شد.

سقف تسهیلات بانکی برای هر یک از این خودروها 200میلیون ریال با نرخ سود 16 درصد و دوره بازپرداخت آن 48 ماه در نظر گرفته شده است.

همچنین مبلغ 50 میلیون ریال نیز برای اسقاط خودروهای فرسوده و یارانه دولتی در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و مابه التفاوت 250 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده از قیمت خودرو از متقاضیان طرح دریافت می شود.

تحویل خودروهای جایگزین شده از اسفند ماه آغاز خواهد شد و تا پایان شهریور سال 95 ادامه خواهد یافت. تمام خودروهای این طرح دوگانه سوز بوده و مخزن سی ان جی نصب شده روی آنها با هر بار سوخت گیری قابلیت پیمایش 300 کیلومتر را خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا