رواج یک عرف جدید برای بیماران در ایران

رواج یک عرف جدید برای بیماران در ایران

تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد، عرف جدیدی در خصوص بیماران بدحال در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های شهرهای بزرگ در حال رواج است.

در عرف پزشکی غرب و در برخی از کشورها بصورت قانونی، به بیماران صعب العلاج که دچار رنج و درد زیادی هستند، کمک می شود که زودتر بمیرند، این در حالی است که در آموزه های اسلامی و شرقی چنین مساله ای پذیرفته شده نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پارسینه، اتفاق جدید در عرف پزشکی ایران که اخیرا در حال رواج یافتن است؛ این است که به دلیل معذوریت های قانونی و اخلاقی از یکسو و هزینه های بالا و میلیونی بستری در بخش مراقبت های ویژه ، بیمارانی که دچار وضعیت وخیم یا بشدت دردناک هستند، در صورت ایست قلبی یا تنفسی، احیاء نمی شوند و به اصطلاح اجازه داده می شود این دسته از بیماران به صورت طبیعی فوت کنند.

 این اقدام غیررسمی و فراقانونی در برخی از موارد با تایید ضمنی وابستگان بیمار انجام می شود.

در بخش I.C.U، بیماران بطور لحظه‌ای و شبانه‌روز تحت پایش (مراقبت) قرار داشته و درمان‌ها بصورت تهاجمی و نیمه تهاجمی انجام می‌شود. منظور از نیمه‌تهاجمی سامانه‌های پایش مستقیم مانند اندازه‌گیری مستقیم فشار خون درون سرخ‌رگ و یا درون جمجمه و ایجاد و تحریک تنفس درون نای توسط دستگاه تنفس مصنوعی است. بیشتر تجویز دارویی، داروهای مراقبت ویژه بوده که به بیماران داده می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا