اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خروج بانک مسکن از طرح فروش اقساطی

خروج بانک مسکن از طرح فروش اقساطی

انبوه سازان که چندی است طرح فروش مسکن اقساطی را پیشنهاد کرده و با بانک مسکن وارد مذاکره شده بودند، به دلیل نرخ کارمزد بالای اعلام شده توسط بانک مسکن، به توافق نرسیدند و در نتیجه بانک مسکن فعلا از این طرح خارج شده است.

ایرج رهبر، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور در گفت وگو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه بانک مسکن نرخ کارمزد 6 درصد را برای اجرای طرح فروش اقساطی مسکن در نظر گرفته است، اظهار کرد: روال عادی نرخ 1.5 تا دو درصد است و این در حالی است که با در نظر گرفتن نرخ سودی متناسب با تورم، مجموع نرخ سود و کارمزد 20 درصد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با این شرایط شدنی نیست و مورد استقبال قرار نمی گیرد، تصریح کرد: به نظر می رسد که بانک مسکن تمایلی به اجرای این طرح نداشت.
رهبر با بیان اینکه با توجه به تجربه بانک مسکن در زمینه پرداخت تسهیلات بنا بود که کارگزار این طرح باشد و اطمینان بین خریدار و انبوه ساز را جهت پرداخت اقساط ایجاد کند، خاطرنشان کرد: اکنون باید برای اجرای طرح با سایر بانک ها مذاکره کنیم.
عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه مذاکراتی با بانک خاورمیانه و بانک شهر انجام شده ، گفت: باید ببینیم که آیا این بانک ها به اجرای این طرح و خروج بخش مسکن از رکود کمک می کنند یا خیر.
وی پیش تر گفته بود که میزان واحد های موجود در سطح کشور برای فروش به صورت قسطی حدود 500 هزار واحد و در پایتخت حدود 200 تا 250 هزار واحد برآورد شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا